דלג אל

הצהרת נגישות

הסיפור העברי הקצר - המחצית הראשונה של המאה ה-20

הסיפור העברי הקצר - המחצית הראשונה של המאה ה-20

במסגרת פרק "הסיפור הקצר" נעשית היכרות עם היוצרים העבריים במחצית הראשונה של המאה ה-20. בנושאי הכתיבה: עולמה של האישה, חיי העיירה, חיי היהודים בתחילת המאה, המעבר והמאבק בין "ישן לחדש" וכו'.
ביוצרים הנלמדים: אברמוביץ, בארון, בורלא, מיכה יוסף ברדיצ'בסקי, ברנר, ברקוביץ, גנסין, הזז, פרץ, שופמן, שטיינברג, יצחק שמי.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

חובה או רשות

חובה.

חזרה לראש הדף

הבגרות המשודרת

הבגרות המשודרת

יסודות הסיפור הקצר, רקע לסיפורי ש"י עגנון ובפרט "האדונית והרוכל", הגדרות הסיפור האלגורי, ניתוח עלילת הסיפור והמוטיבים השונים בעלילה. ניתוח הסיפור "יגון" של צ'כוב, הבנת הרעיונות המרכזיים מאחורי הסיפור, דרכי העיצוב ביצירה, והביקורת החברתית של צ'כוב.

יסודות הסיפור הקצר, רקע לסיפורי ש"י עגנון ובפרט הסיפור הקצר "פרנהיים", ניתוח עלילת הסיפור והמוטיבים השונים בעלילה, שישים שניות על מוטיב השיבה המאוחרת, ניתוח הרעיונות המרכזיים בסיפור, טיפים למענה על שאלת הסיפור הקצר בבגרות, תרגול שאלה מבחינת הבגרות.

ניתוח "העיוורת" של יעקב שטיינברג ו"חיזו בטטה" של סמי ברדוגו. מאפייני הסיפור הקצר, ראיון עם סמי ברדוגו, אמצעים אומנותיים, דוגמה לשאלה על "חיזו בטטה".

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יונה וולך
יונה וולך היא מהיוצרות הבולטות בשירה העברית ונלמדת במסגרת תוכנית הלימודים בשירת המאה ה-20 מחצית שנייה.
שבועות
חג השבועות מכונה גם חג מתן תורה, חג הקציר, וקוראים בו את מגילת רות. החג מאפשר לימוד של יצירות ספרותיות המאירות את הזיקה אליו
יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות
במסגרת מגמת הרחבת לימודי הספרות (5 יחידות) על המורה המלמד לבחור בנושא הרחבה ביחידה החמישית: להיות יהודי, להיות ישראלי – קולות וזהויות; ספרות בעקבות השואה; הת...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.