רשות.
ספרות מלחמה "מלחמת התקומה"
"תפקידנו החינוכי הוא לעשות את הארץ הזאת ואת העולם הרוחני שהצמיח אותה לבית שהנפש אחוזה ודבוקה בו" (ברל כצנלסון, אשר חיבר את אחד הנוסחים של "יזכור" ושעל שמו נקרא קיבוץ בארי).
בימים מורכבים כמו אלה, של מלחמה, להלן מבחר יצירות בנושאים הקשורים למתרחש, בראייה היסטורית, תוך התייחסות לנפש האדם, לעולם במלחמה, לתחושות של כעס, שנאה, נקמה ולמיקוד על חיינו כאן בארץ ישראל.
אספה וערכה: ליה סלע
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חובה או רשות
חזרה לראש הדף
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
שירה עברית במחצית הראשונה של המאה ה-20
במסגרת פרק השירה, יש ללמד את התלמידים ולהפגיש אותם עם היוצרים השונים בתקופה זו (רחל, שאול טשרניחובסקי, לאה גולדברג, נתן אלתרמן ואורי צבי גרינברג)
יחידה חמישית: ספרות בעקבות השואה
ביחידה החמישית נלמדות יצירות שמשתקף בהן נושא השואה בדגש על האופן ועל הכלים שבהם השפה האנושית מתמודדת עם תופעת השואה
אלמוג בֶּהַר
ד"ר אלמוג בֶּהַר הוא יוצר חשוב בשירה העברית. ספר שיריו הראשון "צימאון בארות" יצא לאור ב-2008. ביצירותיו: קובץ הסיפורים אַנַא מִן אַלְ-יַהוּד (2008); חוט מושך...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!