על מה משוחחים בדרך
התלמידים יתחלקו לזוגות. כל זוג יכתוב דו שיח בין אברהם ליצחק בדרכם להר המוריה. ניתן להציג השיחות, חלקן או כולן, בפני הכיתה.
האחריות לעצור
התלמידים יתארו מצבים לא נעימים או מסוכנים בחייהם שבהם הרגישו שצריך שמישהו יעצור אותם (הליכה בטיול קרוב מדי לשפת הצוק; מסירת פרטים מזהים על עצמם ברשת; צחוק מוגזם על ילד אחר אף שניכר שזה לא נעים לו וכדומה), ויספרו מה גרם הם לעצור במצבים אלו (אדם מבוגר; חבר; הם עצמם).
מילה מנחה בפרק
התלמידים יבדקו מהי המילה המנחה בפסוקים ו'-י' ויחשבו מה ביקש הסופר המקראי להעביר באמצעות החזרה על מילה זו.
תנ"ך ביצירה
התלמידים יכינו דגם של רגע העקדה מחומרים שונים כיד הדמיון הטובה עליהם (חימר, פלסטלינה, בריסטולים וכדומה).