דף אחרון ביומן
התלמידים ינסו להיכנס לנעליו של משה העומד על הר נבו ויכתבו דף מתוך יומנו בו הוא מתאר את תחושותיו בעומדו על הר נבו וצופה על ארץ כנען.
ציפיות ואכזבות
התלמידים יתבקשו לנסות להיזכר במצב שבו רצו מאוד שיקרה משהו וציפו לו, אך הוא לא קרה. יתבקשו לספר או לכתוב: מה ציפו שיקרה? מי היה אחראי לכך שהדבר לא קרה? האם ניסו להשיג את אותו דבר בדרכים אחרות או שהתייאשו? כיצד הרגישו כשהציפיה לא התממשה? מי או מה להם להתמודד עם האכזבה?
התלמידים יציגו את סיפור הציפייה והאכזבה שלהם בפני הכיתה ויציעו הצעות להתמודדות עם אכזבה.
משה רבנו - "חיים שכאלה"
התלמידים יערכו בכיתה פרידה חגיגית ממשה – ברוח התוכנית 'חיים שכאלה'. כדי שהתלמידים יכירו מעט את אופי התוכנית, נוכל להראות לתלמידים בקצרה את הפתיחה לתוכנית 'חיים שכאלה' שערכו לרבקה מיכאלי.
נכתוב על הלוח רשימה של אירועים חשובים מחיי משה. התלמידים יעלו מזיכרונם אירועים ונוסיף משלנו: משה נשלח בתיבה ליאור ונמשה בידי בת פרעה; משה הורג איש מצרי שהיכה איש עברי; משה והסנה; משה מוציא את בני ישראל ממצרים; משה ואהרון מנצחים בקרב על עמלק; משה מקבל את לוחות הברית; משה שובר את לוחות הברית וכן הלאה.
נחלק את התלמידים לקבוצות של ארבעה ונזמין אותם להכין הצגה או ציור של האירוע. לאחר מכן נבחר מתנדב שיהיה משה ומתנדב שיהיה מנחה האירוע. כל קבוצה תציג בזמנה את האירועים מול משה, והוא יצטרך להגיב לאירוע (מומלץ לבחור תלמיד בעל נטיות משחק ויכולת אלתור).
פרידה מאדם אהוב
התלמידים ישתפו: האם קרה שהיו צריכים להיפרד ממישהו אהוב? האם חששו מהפרידה? למה? מה עזר להם להתמודד עם הפרידה? מה עשוי לעזור לנו באופן כללי להיפרד מאנשים שאהובים עלינו מאוד? מה נשאר אתנו אחרי שהם הולכים? (הסיפורים, התמונות, הזיכרונות).
נוכל לסכם ולומר שבאמצעות ההיזכרות באדם אהוב או בזכות ההליכה בדרכיו הוא ממשיך להיות קרוב אלינו.