מדוע רצח קין את הבל?
הפערים בסיפור המקראי מותירים מקום לדמיון ולפרשנות. התלמידים ימחיזו בזוגות או בקבוצות את מהלך האירועים שהובילו לרצח.
רגשות פנימיים
התלמידים יכתבו או יציירו מה חש הבל כשקיבל ה' את מנחתו ומה חש קיץ כשמנחתו נדחתה.
אלטרנטיבות
התלמידים ידונו בשאלה מה יכול היה קין לעשות כאשר לא התקבלה מנחתו. הדיון נועד לבסס את התובנה של פתרון בעיות בדרכי שלום מתוך בחינת חלופות וריסון רגשות אימפולסיביים.
אות קין
התלמידים יכינו דגם של אות קין או יציירו אותו כטוב בעיניהם.
קנאה
התלמידים ישוחחו על רגש הקנאה, ישתפו את חבריהם במקרים שבהם התעורר בקרבם ויספרו אם הצליחו להתגבר עליו וכיצד.
מילה מנחה
המילה "אח" חוזרת פעמים רבות בפסוקים ח-יא. מה ביקש המחבר המקראי להדגיש בכך?