בואי כלה
התלמידים יתבקשו לנסות לדמיין את עצמם בעוד 30-20 שנה: כשהם כבר אנשים מבוגרים, אולי כבר הורים לילדים, וינסו לחשוב: מהי לדעתם התכונה החשובה ביותר בבן הזוג או בבת הזוג (בחבר/ חברה, בעל/אישה)? מדוע דווקא תכונה זו? לאחר מכן יחשבו, אילו תכונות מתוך התכונות שהם מנו "נדרשות" לדעתם מהכלה המיועדת ליצחק, בנו של אברהם?
דייט ראשון
רבקה ויצחק נפגשים ונמצאים לבד בפעם הראשונה. התלמידים יכתבו את הדו-שיח המתנהל בין יצחק לבין רבקה בהיפגשם לראשונה באוהל.
התלמידים יתבקשו לראיין בני משפחה על "פגישה ראשונה" שחוו – סבא וסבתא, הורים, דוד, דודה או כל קרוב משפחה אחר. שאלות לדוגמה: מה הם חשבו לפני הפגישה? מה היה הרושם הראשוני במהלך הפגישה? איך הכירו? אילו תכונות גרמו לרצונם להמשיך להיות בקשר? מתי, איך ולמה החליטו להתחתן?
שבועה
התלמידים ישוחחו או יכתבו: מה המשמעות של "שבועה"? מתי אנחנו נשבעים? על מה אנחנו נשבעים ועל מה איננו נשבעים?
מילה מנחה
התלמידים יבדקו כמה פעמים מופיעה המילה שבועה בפסוקים? (4 פעמים).
3 פעמים מתוארת השבועה בין אברהם לבין העבד שלו, ובפעם הרביעית מתוארת השבועה של אלוהים לאברהם על הארץ. התלמידים יחשבו: מה אפשר ללמוד מזה? מה אפשר ללמוד מכך על חשיבותה של השבועה של אלוהים לאברהם? באיזה אופן עוברת חשיבות השבועה על הארץ לאליעזר עבדו של אברהם?
ללכת אל הלא נודע
התלמידים ידונו או יכתבו: לפעמים גם אתם נערכים לקראת פגישה עם מישהו שאינכם מכירים - חוג חדש, כיתה חדשה, מורה חדשה. איך אתם מרגישים באירועים האלה? אילו מחשבות חולפות לכם בראש? מהן, לדעתכם, התחושות במפגש הראשון בין איש לאישה?
ברכת הדרך לרבקה
התלמידים יכתבו מכתב לרבקה, בו יביעו את איחוליהם לדרכה החדש בארץ חדשה עם בן זוג שמעולם לא פגשה
"גם וגם"
רבקה עשתה את מה שעבדו של אברהם ביקש ממנה וגם מעבר לכך. התלמידים יתבקשו לשחק בבית את משחק ה'גם וגם': על כל בקשה שיבקשו מהם- ינסו לעשות כדרכה של רבקה: להוסיף ולעשות עוד משהו, מעבר למה שביקשו מהם.