דלג אל

במדבר יג: סיפור המרגלים

במדבר יג: סיפור המרגלים

שנים-עשר שליחים יצאו מהמדבר לתור את הארץ. בשובם טענו עשרה שהמשימה קשה עד בלתי אפשרית, ואילו שניים, יהושע בן-נון וכלב בן-יפונה, היו חדורי אמונה שבני ישראל יוכלו להתגבר על הקשיים ולכבוש את הארץ.

פרשיית המרגלים היא דוגמה למפגש חד בין עמדות לדעות, כזה שאפשר להיתקל בו לא אחת בחיינו. כיצד אנו רואים מציאות ומפרשים אותה? ה דברי המרגלים דיכאו את רוחו של העם עד כי ביקש לשוב למצרים. עונשו של העם היה ארבעים שנות נדודים במדבר. האם העונש מידתי?

במסע החינוכי שלנו נבליט ונאיר את החשיבה החיובית ואת האמונה ביכולת שיש לטפח בקרב הילדים, בסיס להתמודדות עם מסעותיהם.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

רעיונות לפעילויות לתלמידים (כיתה ה)

רעיונות לפעילויות לתלמידים

משימה חשאית

התלמידים ידונו בסוגיה או יכתבו עליה: מדוע נשלחים מרגלים? אילו תכונות נחוצות למרגלים? לוּ הייתם נשלחים למשימת ריגול בארץ חדשה – אילו נתונים הייתם בודקים?

מקום חדש 

התלמידים ישתפו מחוויותיהם בעת מעבר למקום מגורים חדש, לבית חדש או לבית ספר חדש ויספרו מה היו חששותיהם ומה היה חשוב להם לדעת קודם המעבר.

"הטובה היא אם רעה"? 

התלמידים ידונו בסוגיה או יכתבו עליה: לוּ נדרשתם להמליץ לתיירים על ביקור בארץ ישראל – מה הייתם אומרים עליה לחיוב ומה לשלילה?

טבלת איסוף נתונים 

התלמידים יערכו טבלה של הדברים החיוביים והדברים השליליים שאמרו המרגלים על הארץ.

עובדה או דעה 

התלמידים יפרידו בין עובדות לדעות בתיאור המרגלים את הארץ וידונו בהבדל שבין עובדה לדעה בעזרת דוגמאות מעולמם.

הפכים 

התלמידים יקראו את פסוקים י"ז-כ' בפרק י"ג ויסמנו את כל המילים המנוגדות (מעט-רב; טוב-רע)

ללכת נגד הזרם

כלב בן יפונה רואה את ארץ ישראל שלא כחבריו המרגלים ומציג דעה שונה. התלמידים ידונו בסוגיה או יכתבו עליה: מהי הליכה נגד הזרם? האם חוויתם או שמעתם על אנשים שעמדו בעוז מול דעת הרוב?

מקום לאופטימיות

התלמידים ישתפו מחוויותיהם האישיות ויספרו כיצד חשיבה אופטימית או פסיבית קידמה או עצרה התמודדות שלהם עם קושי.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יהושע א'-ב': הכניסה לארץ
עם כניסת בני ישראל לארץ כנען פותח יהושע בסדרת כיבושים נועזים מצפון עד דרום, מלווים בניסים בהשגחת שוכן מרום
יהושע א: יהושע - משרת משה או עבד ה'?
המנהיג הקודם איננו, ועתה נכנס לנעליו מנהיג חדש בעל אופי שונה וכישורים אחרים. מנהיג זה עומד למבחן מול עמו ועליו לקנות את אמונו
מלכים א כא: כרם נבות היזרעאלי
המלך אחאב חומד את כרמו של נבות היזרעאלי ומבקש לקנותו ממנו. נבות מסרב, ואחאב מוותר. אלא, שאיזבל אשתו לא מוכנה לוותר ומשיגה עבורו את הכרם בדרך אלימה ומניפולטיבית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.