משימה חשאית
התלמידים ידונו בסוגיה או יכתבו עליה: מדוע נשלחים מרגלים? אילו תכונות נחוצות למרגלים? לוּ הייתם נשלחים למשימת ריגול בארץ חדשה – אילו נתונים הייתם בודקים?
מקום חדש
התלמידים ישתפו מחוויותיהם בעת מעבר למקום מגורים חדש, לבית חדש או לבית ספר חדש ויספרו מה היו חששותיהם ומה היה חשוב להם לדעת קודם המעבר.
"הטובה היא אם רעה"?
התלמידים ידונו בסוגיה או יכתבו עליה: לוּ נדרשתם להמליץ לתיירים על ביקור בארץ ישראל – מה הייתם אומרים עליה לחיוב ומה לשלילה?
טבלת איסוף נתונים
התלמידים יערכו טבלה של הדברים החיוביים והדברים השליליים שאמרו המרגלים על הארץ.
עובדה או דעה
התלמידים יפרידו בין עובדות לדעות בתיאור המרגלים את הארץ וידונו בהבדל שבין עובדה לדעה בעזרת דוגמאות מעולמם.
הפכים
התלמידים יקראו את פסוקים י"ז-כ' בפרק י"ג ויסמנו את כל המילים המנוגדות (מעט-רב; טוב-רע)
ללכת נגד הזרם
כלב בן יפונה רואה את ארץ ישראל שלא כחבריו המרגלים ומציג דעה שונה. התלמידים ידונו בסוגיה או יכתבו עליה: מהי הליכה נגד הזרם? האם חוויתם או שמעתם על אנשים שעמדו בעוז מול דעת הרוב?
מקום לאופטימיות
התלמידים ישתפו מחוויותיהם האישיות ויספרו כיצד חשיבה אופטימית או פסיבית קידמה או עצרה התמודדות שלהם עם קושי.