ביחידה זו מבוא קצר על התיאטרון הפיזי ויחידת הוראה הכוללת שישה שיעורים להוראת היסודות המרכיבים את הטבע: אש, אוויר, אדמה ומים.
מטרות היחידה:
התלמיד יתוודע למסורות התיאטרון הפיזי והמסוגנן.
התלמיד יתנסה בתיאטרון הפיזי על ידי חקירת יסודות וחומרים שונים.
התלמיד ירחיב את היכולת המשחקית ואת אופני הביטוי.
התלמיד יתחבר לצורות ביטוי לא ריאליסטיות.
התלמיד יקבל כלים נוספים לעיצוב דמות דרמטית.
תיאטרון פיזי

התיאטרון הפיזי התפתח באירופה החל מהמאה ועשרים. אפשר לראות בצמיחתו של התיאטרון הפיזי מעין תגובת נגד להופעתם של הקולנוע והטלוויזיה בהביאו לידי ביטוי את ייחודיות התיאטרון לעומת אומנויות אחרות. התיאטרון הפיזי מתבסס על גופו ועל קולו של השחקן ועל הקשר החי בינו לבין הקהל. כמו כן הוא נשען על מסורות תיאטרון עתיקות כמו המיים (Mime) והפנטומימה, הליצנות והקומדיה דל'ארטה, תיאטרון מסכות ומחול.
עם הבמאים שפיתחו סוגה זו נמנים: מיירהולד הרוסי וז'אק קופו, אטיין דקרו וז'אק לקוק הצרפתים. סגנון זה פרח בעיקר בצרפת וטופח בבית ספרו הבין-לאומי של ז'אק לקוק בפריז.
התיאטרון הפיזי נוטה לעיתים קרובות לכיוון הקומי והסאטירי ולהקצנה של ההתנהגות האנושית, אם כי הוא יכול להביא גם את הפיוט בחיי האדם. התיאטרון הפיזי משולב פעמים רבות גם בסוגה תיאטרון-סיפור.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}