המאה ה- 21 נחשבת למאה של מהפכת המידע והתקשורת הדיגיטאלית. הפרטת מקורות המידע באמצעות האינטרנט גורמת לביטול ההיררכיות בין מקורות המידע ומעלה שאלות חדשות על יחסי פרט – חברה בכל תחומי החיים ובכלל זה החינוך.
הפרטת מקורות המידע באמצעות האינטרנט מאפשרת:
- נגישות וזמינות לאין ספור מקורות מידע עדכניים
- תקשורת מהירה וקלה עם חברים ומומחים בכל קצות תבל
- הנאה ממגוון אתרים ובהם מידע, תצוגות, משחקים וכד'
- חיבור מהיר וישיר בין אנשים, מוסדות וחברות בכלל ומורים ותלמידים בפרט.
הנגישות של המידע ואמצעי התקשורת הם משאב רב עוצמה לצמיחה אישית, אך גם גורם אפשרי למצבי בלבול וסיכון, וביניהם חשיפה של ילדים לתקשורות פוגעניות ובריונות, פגיעה בצנעת הפרט ובזכויות יוצרים, מסרים שליליים והטרדה במסווה של אנונימיות.
האתגרים החדשים הניצבים בין הורים ומורים, ביחד ולחוד, מחייבים הרתמות משותפת ממוקדת בחינוך לצרכנות נבונה, מושכלת ואתית של מידע ותקשורת.