שלב 1: בחירת שיעור קיים
- בחרו שיעור מוכן שעשיתם בו שימוש בעבר, כגון שיעור על חוקי נירנברג, הקמת התנועה הציונית, משטרים טוטליטריים או כל נושא אחר.
- סכמו בקצרה את הנקודות החשובות בשיעור. זהו מידע שהבינה תעשה בו שימוש.
שלב 2: תיאור השיעור לבינה מלאכותית
- היכנסו לכלי בינה כמו קלוד או ChatGPT.
- הציגו לבינה את התיאור של השיעור הקיים:
- תוכן השיעור (למשל, השיעור עוסק בתוצאות המהפכה התעשייתית).
- שיטות ההוראה (כמו קריאת מקור ראשוני או דיון כיתתי).
- אוכלוסיית היעד המקורית.
- האתגרים או הצרכים של הכיתה הנוכחית.
שלב 3: קבלת הצעות למתודות חדשות
בקשו מהבינה להציע מתודות פדגוגיות, שלא מופיעות במערך המקורי ויכולות להתאים לתלמידי הכיתה. לדוגמה:
- משחק תפקידים היסטורי שבו התלמידים מדמים דיון תקופתי.
- יצירת אינפוגרפיקה חזותית על בסיס הנושא.
- פעילות "גלריית דמויות" שבה התלמידים בונים פרופיל לדמויות מפתח בנושא.
- אפשר לכתוב פרופמט בסגנון הבא:
"אנא הצע דרכים להתאים את השיעור לתיאור המאפיינים של הכיתה הנוכחית, תוך כדי שמירה על מטרות השיעור המקוריות".
שלב 4: יישום המתודה החדשה
- בחרו את הרעיון המתאים ביותר לצורכי הכיתה שלכם.
- הקפידו לסנן את הרעיונות על פי קריטריונים שונים. למשל:
- מידת היישומיות בכיתה
- התאמה לרוח החמ"ד
- התאמה למשאבי הכיתה
- התאמה לרמה הלימודית של הכיתה
- עדכנו את השיעור בהתאם, תוך כדי שילוב המתודה החדשה כחלק עיקרי או משלים לשיעור.
הכינו מראש את כל הכלים הנדרשים: חומרים, הנחיות לתלמידים ועוד.