השלב הראשון:
התלמידים נכנסים לכלי בינה מלאכותית מסוג TEXT TO IMAGE.
השלב השני:
התלמידים כותבים ביידיש תיאור מפורט של תמונה הקשורה ליום העצמאות. התיאור צריך לכלול לפחות 7-5 משפטים ולהתייחס ל:
• מקום: איפה התמונה מתרחשת? (למשל, בכיכר העיר, בים, במדבר, ליד הכותל המערבי)
• אנשים: מי נמצא בתמונה? (משפחות חוגגות, חיילים, ילדים עם דגלים)
• פעולות: מה קורה בתמונה? (מצעד, מופע זיקוקים, על האש בפארק)
• צבעים ואווירה: אילו צבעים שולטים? איזו אווירה יש בתמונה? (שמח, חגיגי, מרגש)
השלב השלישי:
אם התמונה לא תואמת את מה שהם דמיינו, הם יכולים לשפר את התיאור ולהוסיף פרטים כדי לדייק את התוצאה.
השלב הרביעי:
הכיתה מקיימת דיון מסכם:
• מה למדתם על דיוק בתיאור תמונות?
• איך אפשר להשתמש בבינה מלאכותית ככלי ללמידה יצירתית?
• האם התהליך עזר לכם ללמוד מילים חדשות?