הפרקטיקה מתבססת על גישת למידה מבוססת פרויקטים (PBL) בשילוב בינה מלאכותית (AI)
- מגבשים צוות בית-ספרי - גבשי קבוצת מיקוד של מורים ותלמידים בעלי מוטיבציה לקידום אורח חיים בריא בבית הספר כמטרה משותפת.
- מציגים את האתגר - בפני כל המשתתפים מוצג האתגר: פיתוח פתרונות מבוססי AI לקידום אורח חיים בריא, המותאמים לצרכים של בני הנוער.
- מאפיינים צרכים (פרסונות) התלמידים יוצרים "פרסונות" המייצגות אתגרי בריאות מעולמם (לדוגמה, שמירה על תזונה מאוזנת לצד חיי חברה). ניתן להיעזר בהנחיות ליצירת פרסונה
- יוצרים פתרון לצורך, מבוסס AI על ידי יצירת צ'אטבוט אישי המבוסס על מקורות מידע רלוונטיים לתחום. ניתן להיעזר במצגת המפגש - הנחיות ליצירת צ'אטבוט ובערכת אקוסיסטם לבתי ספר מקדמי בריאות עברית | ערבית
- עובדים ביחד מורים תלמידים בכדי לדייק ולעדכן את הצ'אטבוט והמלצותיו.
- מעריכים את הצ'אטבוט על ידי העברתו לאוכלוסיות נוספות בבית הספר (כיתות/ שכבות אחרות) ומקבלים משוב וביקורת בונה להמשך העבודה.
- מבצעים רפלקציה על תהליך הלמידה והתוצרים, מפיקים לקחים ומזהים נקודות לשיפור.