בסיום לימוד של טקסט ספרותי אפשר לתת משימה ובה טקסט חדש שהתלמידים לא מכירים (הוא בבחינת אנסין עבורם), ולערוך השוואה בין היצירות, על פי קריטריונים שונים.
משימה זו אינה פשוטה וכוללת רמות חשיבה גבוהות. על התלמיד להתמודד בזמן מועט בכוחות עצמו עם טקסט שהוא לא למד כלל, כשלב מקדים לפעולת ההשוואה בין הטקסטים.
על ידי שילוב הבינה המלאכותית אפשר לקצר את תהליך ההכרה שלו עם הטקסט החדש, גם אם ברור לנו שהוא לא באמת למד אותו (שכן הטקסט השני אכן אמור היה להילמד בכיתה והוא רק מהווה אפשרות התבוננות נוספת בטקסט הראשוני שנלמד בכיתה לעומק).
השלב הראשון
לאחר סיום הלמידה של השיר בכיתה, המורה יציג לתלמידיו את השיר החדש שטרם נלמד, והם יתבקשו להעלות את שני השירים לכלי בינה מלאכותית המתאים לניתוח טקסטים, כגון ג'ימניי של גוגל.
התלמידים ינסחו את הפרומפט המתאים ויבקשו לערוך השוואה בין השירים, על פי קריטריונים שונים.
השלב השני
על התלמידים להתבונן בתשובה שקיבלו ולחשוב בצורה ביקורתית מה מבין הנקודות שהתקבלו אכן נמצאות ביצירות השונות והן ראויות להיחשב כתבחינים להשוואה.
השלב השלישי
התלמידים יעלו בכיתה תבחינים שונים שהם ראו, יתקיים דיון במשמעותם, ולאחר מכן בתרומה של העיון בשיר החדש ובעיון מחודש ביצירה שנלמדה בכיתה.