דלג אל

הצהרת נגישות

יצירת הזדמנויות לתלמידים לשיתוף במשאלות ובחלומות

למאגר הפרקטיקות
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה

מטרה

שיתוף בחלומות ותכנון הצעדים המרכזיים להשגתם.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב א - תערוכת השראה

א1. הכנת תערוכה – צרו תערוכה המציגה ציטוטים ביחס להגשמת חלומות, הוסיפו ציטטות משלכם או חפצים מתאימים. 
א2. סיור בתערוכה – השמיעו מוזיקה שקטה, הסתובבו בתערוכה ועצרו ליד ציטטה שאתם מתחברים אליה. שוחחו עם החברים שעצרו ליד אותה ציטטה ותארו מה אהבתם במיוחד בציטטה.

שלב ב – חולמים

הניחו ראש על השולחן, עצמו את העיניים ודמיינו את עצמכם בעתיד, מצליחים בתחום אותו אתם אוהבים.
ספרו לבן זוג באופן קונקרטי:

  • מה מצבכם היום ביחס לחלום?
  • מי תהיו כשיתגשם החלום?
  • איך תרגישו לאור מימוש החלום?
  • מה תשיגו? (ביטחון, שייכות, כבוד, הטבעת חותם)

שלב ג – בונים "סולם" אישי בדרך למימוש החלום

  • ציירו סולם. תארו בראש הסולם (במלל או בציור), מי תהיו כשתממשו את החלום (מה תעשו? אילו הישגים יהיו לכם בתחום החברתי ובלימודים? איפה תהיו?)
  • על כל שלב בסולם, כתבו תחנה מרכזית בחייכם, בדרך להגשמת החלום.
  • נעצו דגלון בשלב בו אתם נמצאים היום וחשבו מה עליכם לעשות כדי להתקדם לשלבים הבאים.
  • כתבו: למה אתם זקוקים כדי להתקדם למימוש החלום? מה/מי יכול לעזור לכם?

שלב ד – במליאה – משוחחים על הגשמת חלומות

  • מניחים את הסולמות בתערוכה. תלמידים שיבחרו בכך, ישתפו בחלומות שלהם.
  • משוחחים: מה/מי יכול לעזור לנו להגשים חלומות?
  • כותבים טיפים ומניחים לצד הסולמות השונים בתערוכה.

דרכים נוספות לשיתוף בחלומות

  • אפשר לבקש מהילדים להביא את החלומות שלהם לידי ביטוי באמצעות: ציור, צילום, יצירה
  • אפשר לשתף בחלומות אישיים בעקבות עיון ביצירה ספרותיות כמו, כובע קסמים
  • אפשר לשתף בחלומות אישיים בעקבות סיפור אישי, כמו: סיפורו של ניל ארמסטרונג

עוד רעיון - חלומות אישיים

עוד רעיון - חלומות אישיים

אפשר להציע לתלמידים לראיין את בני המשפחה על חלומות אישיים שהיו להם כילדים.

אפשר גם - מפגשים מלב אל לב

אפשר גם - מפגשים מלב אל לב

ניתן להיעזר בתוכני הלימוד הנכללים ב"מפגשים מלב אל לב" –  כרטיסיית שיתוף במשאלה/ציפייה.

אחלה שיעור
אם גם לכם יש הצעה לפרקטיקה מקורית שמציתה את הדמיון, מעשירה את הלמידה בכיתה ומקדמת הוראה איכותית
שלחו אלינו אותה!

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

משוב מקדם למידה
במחקר שערך ג'ון האטי התגלתה אסטרטגיית משוב מקדם למידה כפרקטיקת ההוראה בעלת ההשפעה החיובית הגדולה ביותר. כשמורים השתמשו שימוש עקבי במשוב מקדם למידה עלו משמעות...
כתיבת משוב לתלמידים בסיוע בינה מלאכותית, על בסיס רפלקציה עצמית
כלים כדוגמת קלוד (claude) יכולים לסייע לנו לנסח ביעילות רבה הערכות אישיות ואיכותיות עבור מספר רב של תלמידים ותלמידות. הם חוסכים מאמץ וזמן, ומאפשרים לנו להתמק...
מיזוג מידע
כשמתמודדים עם שאלות מורכבות, מתעורר צורך לבחון מספר מקורות מידע, להתוודע לנקודות מבט שונות, ולהצליב מידע כדי להסיק מסקנות מבוססות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.