דלג אל

שילוב בינה מלאכותית בניתוח נתונים של גידולים חקלאיים

למאגר הפרקטיקות
שילוב בינה מלאכותית בניתוח נתונים של גידולים חקלאיים
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה

כותב הפרקטיקה:
אביחי בנימיני, מדריך מפמ"ר בפיקוח חקלאות, מזכירות פדגוגית

צורך

הידע הדיסיפלינרי והעשייה החקלאית הכרוכה בו משולבים במאגרי מידע חיוניים.
כדי לקבל החלטות פרקטיות, יש צורך בגישה אל מאגרי המידע, בניתוח של הנתונים ובהסקת מסקנות עבור הגידול המבוקש.
ידע זה מתעדכן בהתאם למציאות, ויש צורך בהתנסות ובשימוש בנתונים עדכניים כדי לקבל החלטות חקלאיות.
במהלך ההתנסות התלמיד רוכש מיומנויות בשימוש במאגרי נתונים, בשליפת המידע הרלוונטי, בביצוע מניפולציות כדי לקבל תשובה לשאלות העולות במהלך הלימוד או בביצוע פעילות חקלאית.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב א:

גידול פירות הדר הוא ענף חקלאות מרכזי בישראל, עוד בשנות ה-20 של המאה הקודמת.
הענף ידע עליות ומורדות במאה השנים החולפות, הנובעות משינויים אקלימיים וכלכליים. אילו סיבות יכולות להוביל לשינויים בהיקף ענפי גידול חקלאי?
בחרו באחת מהסיבות ונסו למצוא דרכי פתרון מגוונות [אפשר לחלק את התלמידים לקבוצות חשיבה].

שלב ב:

בגמר הפעילות נציג את הבעיות ואת פתרונן במסמך שיתופי.

שלב ג:

משרד החקלאות וביטחון המזון ייצר מיפוי דיגיטלי (GIS) של כל הגידולים החקלאיים בישראל.
היכנסו למיפוי בכתובת המצורפת כדי להבין מהו היקף גידול ההדרים בישראל בכלל ובעמק חפר בפרט (בדונם).
(כדי להגיע לנתוני גידול ספציפי, יש להוריד את הקובץ "חלקות חקלאות ציבורי" שבאתר בפורמט Excel, ואחר כך לסכום את גידולי ההדרים בדונם).

שלב ד:

היעזרו באחד ממנועי בינה מלאכותית (AI chatgpt יכול להתאים לכך וזמין ללא תשלום) כדי להבין מה היקף ההדרים בישראל, מה היקף ההדרים בעמק חפר והייחודיות של אזור זה עבור גידול הדרים.
האם יש התאמה בין המידע שקיבלתם מהמיפוי של משרד החקלאות למידע שהתקבל מהבינה המלאכותית?
מנו סיבות שונות שיכולות להוביל למידע שגוי מהבינה המלאכותית.

שלב ה:

ציינו את ראשי הפרקים במאמר "משק ההדרים היהודי בא"י במאה ה-20" ואת המסקנות העולות מן המאמר (אפשר ואף רצוי להיעזר בבינה מלאכותית לסיכום המאמר ולעריכת ראשי הפרקים, במקביל לסינון מידע שגוי ועריכה לא נכונה שלהם).

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

עידוד אישי למעורבות חברתית
העלאת המודעות של התלמידים לנורמות החברתיות המקובלות בסביבתם במטרה לעודד אותם לגלות מעורבות חברתית
יצירת תמונה לפסוק
הפרקטיקה עונה על הצורך בהעמקת הידע בתנ"ך בקרב תלמידי כיתות א'-ו' בצורה חווייתית, תוך כדי שימוש מושכל בבינה מלאכותית. הפרקטיקה מאפשרת לתלמידים לפתח חשיבה יציר...
פיתוח סימולציות
פיתוח סימולציה מאפשר לתלמידים התנסות בבנייה של מודלים בהלימה למיומנויות תפיסת הלמידה המתחדשת – בניית מודלים לתיאור, הסבר וחיזוי תופעות. תהליך העבודה סביב בני...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.