שלב א:
גידול פירות הדר הוא ענף חקלאות מרכזי בישראל, עוד בשנות ה-20 של המאה הקודמת.
הענף ידע עליות ומורדות במאה השנים החולפות, הנובעות משינויים אקלימיים וכלכליים. אילו סיבות יכולות להוביל לשינויים בהיקף ענפי גידול חקלאי?
בחרו באחת מהסיבות ונסו למצוא דרכי פתרון מגוונות [אפשר לחלק את התלמידים לקבוצות חשיבה].
שלב ב:
בגמר הפעילות נציג את הבעיות ואת פתרונן במסמך שיתופי.
שלב ג:
משרד החקלאות וביטחון המזון ייצר מיפוי דיגיטלי (GIS) של כל הגידולים החקלאיים בישראל.
היכנסו למיפוי בכתובת המצורפת כדי להבין מהו היקף גידול ההדרים בישראל בכלל ובעמק חפר בפרט (בדונם).
(כדי להגיע לנתוני גידול ספציפי, יש להוריד את הקובץ "חלקות חקלאות ציבורי" שבאתר בפורמט Excel, ואחר כך לסכום את גידולי ההדרים בדונם).
שלב ד:
היעזרו באחד ממנועי בינה מלאכותית (AI chatgpt יכול להתאים לכך וזמין ללא תשלום) כדי להבין מה היקף ההדרים בישראל, מה היקף ההדרים בעמק חפר והייחודיות של אזור זה עבור גידול הדרים.
האם יש התאמה בין המידע שקיבלתם מהמיפוי של משרד החקלאות למידע שהתקבל מהבינה המלאכותית?
מנו סיבות שונות שיכולות להוביל למידע שגוי מהבינה המלאכותית.
שלב ה:
ציינו את ראשי הפרקים במאמר "משק ההדרים היהודי בא"י במאה ה-20" ואת המסקנות העולות מן המאמר (אפשר ואף רצוי להיעזר בבינה מלאכותית לסיכום המאמר ולעריכת ראשי הפרקים, במקביל לסינון מידע שגוי ועריכה לא נכונה שלהם).