השלב הראשון - לימוד בכיתה
המורה ילמד את המקור של החזון אי''ש בתוכנית הלימודים ''אמונה וביטחון'' ויתייחס בעיקר להגדרת הביטחון בה', לפי החזון אי''ש ולדעה שהוא שולל.
השלב השני - כתיבת פרומפט ראשוני
המורה יבקש מהתלמידים לכתוב פרומפט ראשוני לבינה המלאכותית (ChatGPT או Cloude).
"אני רוצה לערוך ריאיון דמיוני עם החזון אי''ש בעקבות ספרו ''אמונה וביטחון''. אני רוצה להבין יותר לאיזו דעה הוא מתכוון בהגדרת ''ביטחון בה'" ומהו לדעתו ביטחון בה'. הריאיון יתנהל בפורמט של שאלה ותשובה. אני אשאל שאלה ואתה תכתוב לי תשובה. גם אתה תוכל לכתוב לי שאלות. אל תמשיך את השיחה לפני שאני משיב לך. חשוב לי גם להרגיש שהוא מדבר מהלב. אשמח שהריאיון יכלול גם התייחסות לתקופה של החזון אי''ש ולתולדות חייו בקצרה ושהוא יתייחס גם לתקופה שלנו. המטרה הסופית היא שאני אבין היטב את עמדתו בקשר לביטחון בה'. בתחילת השיחה תשאל את שמי וכך נוכל לשוחח כמו מכרים ותיקים. האם הבנת?"
השלב השלישי - הנחיות להמשך הריאיון
נהלו עם דמותו הדמיונית של החזון אי''ש שיח בעקבות המקור שלמדנו. חשבו אילו שאלות תוכלו לשאול אותו כדי להבין את המקור טוב יותר.
תוכלו לספר לו מה המקור חידש לכם, ולבקש ממנו התייחסות לדעה שאליה הוא מתנגד בהגדרת ביטחון בה' ולעמדה הנכונה לדעתו.
תוכלו לבקש ממנו דוגמאות להתמודדות שמעידה על ביטחון בה', לדמויות מההיסטוריה היהודית שאכן הראו ביטחון בה', הציגו לו דילמות בנושא הזה. זכרו שאף על פי שהריאיון דמיוני, יש לנהל את אותו בכבוד הראוי לחזון אי''ש.
השלב הרביעי - משוב על הבנת המקור
בקשו מהבינה המלאכותית לבחון אתכם על המקור או להציע לכם משחק שיעזור לכם לחזור ולהבין טוב יותר את מה שלמדנו.
השלב החמישי - שיתוף ברפלקציה על התהליך
התלמידים ימלאו בטבלה שיתופית רפלקציה על תהליך הריאיון.
להלן השאלות שיופיעו בראש העמודה בטבלה:
- במה שגתה או לא דייקה הבינה המלאכותית?
- במה תרמה לי הבינה המלאכותית בהבנת המקור של החזון אי"ש?
- במסגרת הבוחן / המשחק שקיבלת מהבינה המלאכותית, איזו שאלה משמעותית היא שאלה אותך?