מהו מרחב למידה דיגיטלי כיתתי?
מרחב למידה דיגיטלי כיתתי הוא הזדמנות לזירה כיתתית בה המורה מפעיל את התלמידים במשימות באופן מגוון. קיימות שלוש זירות: גוגל קלאסרום, מחברת כיתה של מייקרוסופט ומוודל של משרד החינוך. המרחב הכיתתי הדיגיטלי מתאים לשילוב סרטונים, משחקים, קישורים וחומרי תרגול מותאמים להוראה דיפרנציאלית. כמו-כן, המרחב הדיגיטלי הופך את הקצאת המשימות לתלמידים, המעקב אחר התקדמותם ומתן משוב אישי לקל ונוח בהשוואה לדרכים המסורתיות.
המרחב הדיגיטלי מתאים להנגשת חומרי למידה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים כי הוא מאפשר הקלטה קולית, תרגום אוטומטי ועוד. המרחב הדיגיטלי מטפח אוריינות דיגיטלית של התלמידים באמצעות האפשרות לכתוב במסמכים משותפים ולבנות תוצרי ידע דיגיטליים שיתופיים.
צפו בסרטון להתרשמות ממורה שניסתה והצליחה.
הצעות למהלך
מה נדרש בשלב הראשון?
בשלב הראשון נארגן את התכנים שיעלו למרחב הדיגיטלי ונוודא שיש בכיתה עמדת מחשב למורה וחיבור לרשת האינטרנט.
מה נדרש בשלב השני?
ניצור את סביבת הלמידה אליה נכניס תכני למידה.
תהליך יצירת המרחב תלוי במערכת ניהול הלמידה:
א. סביבת ענן קלאסרום של גוגל
צפו במפגש מקוון להיכרות עם העבודה בסביבת קלאסרום. התוודעו אל הכלים המגוונים בסביבת ההדרכה ליישומי גוגל והתרשמו מסיפורה של מורה שהתנסתה בסביבה זו בסרטון המקושר.
ב. סביבת ענן מייקרוסופט 365
צפו במפגש מקוון להיכרות עם סביבת מיקרוסופט 365. צפו בהנחיות להתקנה והעזרו בסרטוני הדרכה במהלך הקמת מרחב הלמידה הדיגיטלי.
ג. סביבת Moodle של משרד החינוך
צפו במפגש המקוון. במהלך הקמת המרחב ניתן להיעזר בסרטוני ההדרכה לכל שלב בהקמה והפעלה. ובהנחיות המצורפות כאן.
שימו לב- האפשרות זמינה למורים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה