1. השלב הראשון – כתיבת תכונות אישיות
- המורה מציעה לתלמידים לחשוב על תכונות אישיות שמאפיינות אותם בעזרת שאלות מנחות, כגון:
▪ מה חברים או בני משפחה אומרים עליכם?
▪ אילו תכונות בולטות אצלכם בסביבה החברתית או בלימודים? - התלמידים כותבים לפחות שתי תכונות משמעותיות עבורם, לצד דוגמאות מחייהם שממחישות אותן.
- התלמידים משתפים את המידע ב-Padlet.
2. השלב השני – יצירת תמונה בכיתה:
- המורה מלמדת ומדגימה איך אפשר להשתמש ב-GPT לכתיבת פרומפטים מותאמים ליצירת תמונות, כולל מתן דוגמאות פרקטיות. לדוגמה, המורה יכולה לבקש מ-GPT את הפרומפט הבא: "כתוב פרומפט למחולל תמונות AI שיציג את התכונות יצירתיות ואופטימיות ביצירה אחת".
- המורה חושפת את התלמידים לאפשרות של יצירת תמונות ב-Padlet או לכלי ליצירת תמונות (Bing Image creator ,Ideogram ,BLinkShot או כל כלי זמין אחר), ומדגימה את הפרומפט שהוצע על מחולל התמונות. נוסף על כך, היא מראה איך אפשר לעשות שיפורים בפרומפט כדי לקבל תמונה מתאימה יותר (דוגמה לתמונה שנוצרה, מופיעה לצד הטקסט).
- התלמידים מבקשים מ-GPT לכתוב להם פרומפט שיתאים לתכונות האישיות שהם כתבו בחלק הראשון.
- אחרי שה-GPT מציע להם פרומפט, הם מתקנים ועושים התאמות לצרכים ולרצונות שלהם.
- התלמידים ניגשים למחולל תמונות, יוצרים תמונה אישית ייחודית ועושים התאמות ושינויים עד שהם מגיעים לתוצר מספק.
- הם מעלים את התמונה לפדלט מתחת לתכונות שהם כתבו על עצמם.
- המורה והתלמידים דנים בכיתה על הקשר בין התכונות שזיהו לבין התמונות שיצרו ומקשרים לחומר הלימוד.
- בוט ייעודי ליצירת תמונות ב-GPT