דלג אל

מבוא לתאוריות באישיות - תרגיל היכרות עם תלמידים

למאגר הפרקטיקות
מבוא לתאוריות באישיות - תרגיל היכרות עם תלמידים
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה

כותב הפרקטיקה:
עינבל אריאל, מדריכה ארצית לחדשנות פדגוגית, מזכירות פדגוגית

צורך

המטלה מאפשרת לעשות תרגיל היכרות עם התלמידים בצורה אינטראקטיבית ומעניינת, ונותנת מענה על הצורך של המורים בפיתוח כישורי ביטוי עצמי, שיח רגשי וחשיבה יצירתית בקרב תלמידים. כמו כן היא מספקת דרך לחבר הבנת מושגים פסיכולוגיים, כגון "אישיות", עם חוויות אישיות של התלמידים.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

1. השלב הראשון – כתיבת תכונות אישיות

  • המורה מציעה לתלמידים לחשוב על תכונות אישיות שמאפיינות אותם בעזרת שאלות מנחות, כגון:
    ▪ מה חברים או בני משפחה אומרים עליכם?
    ▪ אילו תכונות בולטות אצלכם בסביבה החברתית או בלימודים?
  • התלמידים כותבים לפחות שתי תכונות משמעותיות עבורם, לצד דוגמאות מחייהם שממחישות אותן.
  • התלמידים משתפים את המידע ב-Padlet.

2. השלב השני – יצירת תמונה בכיתה:

  • המורה מלמדת ומדגימה איך אפשר להשתמש ב-GPT לכתיבת פרומפטים מותאמים ליצירת תמונות, כולל מתן דוגמאות פרקטיות. לדוגמה, המורה יכולה לבקש מ-GPT את הפרומפט הבא: "כתוב פרומפט למחולל תמונות AI שיציג את התכונות יצירתיות ואופטימיות ביצירה אחת".
  • המורה חושפת את התלמידים לאפשרות של יצירת תמונות ב-Padlet או לכלי ליצירת תמונות (Bing Image creator ,Ideogram ,BLinkShot או כל כלי זמין אחר), ומדגימה את הפרומפט שהוצע על מחולל התמונות. נוסף על כך, היא מראה איך אפשר לעשות שיפורים בפרומפט כדי לקבל תמונה מתאימה יותר (דוגמה לתמונה שנוצרה, מופיעה לצד הטקסט).
  • התלמידים מבקשים מ-GPT לכתוב להם פרומפט שיתאים לתכונות האישיות שהם כתבו בחלק הראשון.
  • אחרי שה-GPT מציע להם פרומפט, הם מתקנים ועושים התאמות לצרכים ולרצונות שלהם.
  • התלמידים ניגשים למחולל תמונות, יוצרים תמונה אישית ייחודית ועושים התאמות ושינויים עד שהם מגיעים לתוצר מספק.
  • הם מעלים את התמונה לפדלט מתחת לתכונות שהם כתבו על עצמם.
  • המורה והתלמידים דנים בכיתה על הקשר בין התכונות שזיהו לבין התמונות שיצרו ומקשרים לחומר הלימוד.

  • בוט ייעודי ליצירת תמונות ב-GPT
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון
  • אפשר לשלב כתיבת פרומפטים בצוותים קטנים כדי לעודד שיח קבוצתי ושיתוף פעולה.
  • אפשר לקיים דיון כיתתי רחב על "איך AI מצליח (או לא מצליח) לבטא תכונות אנושיות".
חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת
חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

השתמשתי בפרקטיקה בכיתה י"א כתרגיל היכרות שלי עם הכיתה ובהמשך לנושא "אישיות" שהתלמידים התחילו ללמוד. הפרומפט הראשוני שכתבתי לא התאים ויצר תמונות משעממות. מתוך ההתנסות למדנו איזה פרומפט צריך לכתוב כדי לייצר תמונות מעניינות ויצירתיות.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מעורבות תלמידים במפגש סינכרוני
במפגש סינכרוני בלמידה מרחוק קשה לעקוב אחר כל תלמיד ותלמידה ולדעת אם הם מעורבים ופעילים. בנוסף, קשה יותר לנהל דיון רב משתתפים. כלים דיגיטליים מאפשרים להתגבר ע...
חיזוק כישורי התלמיד/ה באמצעות שפת האימון
שפת האימון מציבה את הסמכות על חיינו ועל גורלנו בידיים שלנו. התנסות בשפת האימון יכולה להוביל ילדים וילדות לפיתוח מנגנונים חזקים של מודעות ומסוגלות, שכן היא מס...
הבניית ידע בסביבה דיגיטלית
בשיטת למידה מבוססת פתרון בעיה בסביבה דיגיטלית, מוצגת לתלמידים בעיה אותנטית ורלוונטית לעולמם, בלא רמזים ובלא הכוונה לפתרון. הידע נבנה תוך התנסות בפתרון הבעיה,...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.