השלב הראשון: התלמידים מתחלקים לקבוצות. כל קבוצה בוחרת יצירת אומנות ישראלית (מתוך רשימה מוכנה מראש).
השלב השני: כל קבוצה נדרשת לשאול את הבינה המלאכותית (באמצעות כלים כמו ChatGPT או Gemini) שאלת חקר, כגון:
"כיצד באים לידי ביטוי רעיונות של תקווה וצמיחה ביצירה [שם היצירה], וכיצד הבחירות האומנותיות של היוצר משפיעות על המסר?"
השלב השלישי: התלמידים מנתחים את התשובות, מבקרים אותן, משווים בין מה שלמדו ממקור ה-AI לבין מה שהם עצמם רואים, ומעמיקים את ההבנה לגבי החיבור בין תכנים חזותיים לרעיונות.
השלב הרביעי: מציגים את המסקנות לכיתה, תוך כדי מתן מקום לשאלות ודיון על גבולות המידע שאפשר לקבל ממכונה, והאם יש ערך רגשי או אנושי שאי אפשר לתרגם.