נייר בדקה (One Minute Paper)
נערוך משוב מהיר וקצר שבו התלמידים מקבלים פתקיות דביקות (פוסט-איט) ועונים על שאלה נקודתית במשך דקה אחת. זו יכולה להיות שאלת תוכן (מה פירוש המושג...), או שאלה רפלקטיבית (מה הדבר הכי חשוב שלמדת בשיעור?)
לוחות מענה
נשתמש בלוחות כתיבה אישיים לכל תלמיד/ה.
נשאל שאלה נקודתית, והתלמידים יכתבו את תשובתם וירימו את הלוח כך שנוכל לראות את התשובות של כולם ולקבל תמונה מהירה של מידת ההבנה שלהם בנקודת זמן זו.
(למשל: לאחר לימוד סדר פעולות חשבון, נכתוב על הלוח תרגיל הכולל חיבור וכפל, ונראה כמה מהתלמידים הגיעו לתשובה הנכונה).
אגודל למעלה אגודל למטה (Thumb Up Thumb Down)
נציג שאלה או נושא מתוך החומר שלמדנו בשיעור, וכל משתתף יגיב באחת משלוש אפשרויות:
- יזקור את האגודל שלו כלפי מעלה (סימון Like)
אם הוא מרגיש שהבין את הנושא ויודע לענות על השאלה. - יפנה את האגודל הצידה (חצי הדרך)
כאשר הוא מרגיש שהוא שולט בנושא רק באופן חלקי והיה רוצה לקבל הסבר נוסף. - יוריד את האגודל כלפי מטה (Dislike)
אם הוא מרגיש שלא הבין את הנושא או שאינו יודע לענות על השאלה. - לאחר ההצבעה נוכל לחלק את התלמידים לקבוצות, לתת לקבוצת ה-Like משימה הקשורה בחומר חדש ללמידה עצמאית, לתת לקבוצת "חצי הדרך" משימה הכוללת תרגול נוסף של הנושא כדי לחזק את הביטחון שלהם, ולשבת עם קבוצת ה-Dislike לחזרה על הפרטים החסרים להם כדי שיצליחו להבין את הנושא.
חלק חשוב מאוד בביצוע הערכות הביניים הוא העיבוד והמשוב: על המורה לדאוג לעבור על תוצרי התלמידים במסגרת מדידת הביניים ולהסיק מכך:
- מה המידה בה התלמידים שולטים בידע ובמיומנויות שנלמדו עד כה?
- מהם הפערים או מהי השונות בכיתה?
- אילו טעויות או שגיאות שכיחות יש לתלמידים?
- האם יש תלמידים שנדרש לקיים עמם תהליך ייחודי?
על בסיס התשובות לשאלות אלו המורה יכול/ה להבנות את המשך תהליך הלמידה.
בנוסף רצוי שהמורה תתכנן משוב או התערבות ייחודיים ואישיים לפחות לחלק מתלמידי הכיתה.