שלב 1: בחירת נושא לימודי:
- הצגת הנושא שנלמד: התאוריה הפסיכוסקסואלית של פרויד
- הסבר על חמשת שלבי ההתפתחות:
- שלב אוראלי: גיל 1-0, אזור ארוגני – פה.
- שלב אנאלי: גיל 3-1, אזור ארוגני – פי הטבעת.
- שלב פאלי: גיל 6-3, אזור ארוגני – איברי המין.
- שלב חביון: גיל 12-6, מיניות מוסתרת.
- שלב גניטלי: גיל 12 ומעלה, אזור ארוגני – איברי המין. - זיהוי מושגים מרכזיים בנושא הלימוד.
- דיון משותף עם הכיתה לזיהוי מרכיבי מפתח להצגה באינפוגרפיקה.
- חלוקה לקבוצות עבודה וחלוקת השלבים בתאוריה בין הקבוצות.
שלב 2: הצגת הכלי
היכרות עם Napkin:
- הצגת Napkin ככלי בינה מלאכותית, המיועד ליצירת אינפוגרפיקות מתאורים טקסטואליים.
- הדגמה של תהליך יצירת אינפוגרפיקה פשוטה: הזנת טקסט קצר וקבלת המחשה ויזואלית. הדגמה של תהליך יצירת אינפוגרפיקה עבור שלב פשוט, כמו השלב האוראלי:
- לדוגמה: "יצירת אינפוגרפיקה על השלב האוראלי: גיל לידה עד שנה, אזור ארוגני: פה, עיקרון מנחה: עקרון ההנאה והכאב, תוצאות אפשריות: תלות או עצמאות".
- התייחסות לאתיקה בשימוש בכלי בינה מלאכותית.
- התייחסות להפעלת חשיבה ביקורתית בשימוש בבינה מלאכותית.
שלב 3: תכנון וכתיבת פרומפט
- כתיבת פרומפט:
- הנחיה לכתיבת תיאור מדויק של הנושא (כולל מרכיבים ותכנים מרכזיים, והנתונים המרכזיים שצריך להדגיש). בשלב זה התלמידים מתבקשים לנסח פרומפטים, שכוללים את המאפיינים המרכזיים של כל שלב: אזור ארוגני, גיל, עיקרון מנחה ותוצאות אפשריות.
- לדוגמה: "צור אינפוגרפיקה לשלב הפאלי: גיל 6-3, אזור ארוגני: איברי המין, עיקרון מנחה: עקרון המוסר, מאפיינים: תסביך אדיפוס או אלקטרה, תוצאות: קיבעון אדיפלי".
- מומלץ לבצע את שלב ניסוח הפרומפט באמצעות מודל שפה מסוג text-to-text, כמו GPT ,GEMINI או Magic School. ככל שהפרומפט יהיה מדויק וברור יותר, כך התוצאה הסופית של האינפוגרפיקה תהיה איכותית וממוקדת יותר. - שיפור פרומפט:
- ניתוח התוצרים הראשוניים. התלמידים מתבקשים לשפר את הפרומפט על בסיס תוצאות ראשוניות.
שלב 4: עבודה בקבוצות - יצירת אינפוגרפיקות
שימוש בכלי Napkin:
- כל קבוצה מתמקדת בשלב אחד מתוך חמשת השלבים.
- הקבוצות מזינות את הפרומפטים שלהן ל-Napkin ומפיקות אינפוגרפיקות.
- עידוד להתנסות חוזרת: שיפור הפרומפט וקבלת תוצרים חדשים עד לתוצאה משביעת רצון.
- ניתוח ושיפור:
- התלמידים מנתחים את האינפוגרפיקות: האם הן מייצגות נאמנה את המידע? אילו שיפורים נדרשים?
שלב 5: הצגת תוצרים ורפלקציה:
- כל קבוצה מציגה את האינפוגרפיקה שיצרה, תוך כדי הסבר כיצד היא משקפת את עקרונות התאוריה של פרויד, את החלוקה בין השלבים ואת הדרך שבה התוכן מוצג באינפוגרפיקה.
- הקבוצה מסבירה את הבחירה הוויזואלית.
- דיון כיתתי על התהליך, על היתרונות ועל האתגרים בשימוש ב-Napkin.
- כל תלמיד כותב רפלקציה אישית: מה למד על התאוריה ועל השימוש בבינה מלאכותית.
- קריטריונים להערכה
איכות התוצר:
- דיוק המידע המוצג.
- בהירות המסר והיכולת להעביר מידע באופן ויזואלי.
תהליך העבודה:
- שיתוף פעולה בין התלמידים.
- כתיבה ושיפור של הפרומפטים.
- חלק אישי לכל תלמיד: מעורבות והשתתפות פעילה. - כתיבת רפלקציה
- כל תלמיד כותב רפלקציה על תהליך העבודה, ותובנות חדשות שרכש על הלמידה ועל תרומתו.