דלג אל

פרקטיקה בביולוגיה NotebookLM 6.1

למאגר הפרקטיקות
פרקטיקה בביולוגיה NotebookLM 6.1
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית   מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע

כותבת הפרקטיקה:
אדווה גבאי, מדריכה בפיקוח על הוראת הביולוגיה, מזכירות פדגוגית

צורך

כתיבת שאלות, מילון מושגים, סיכום מתוך מקורות מידע לבחירת המורה.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

בשלב הראשון

לתוך הכלי מעלים מקורות מידע שעליהם רוצים שהוא יסתמך בפעולות שמבקשים ממנו. בדוגמה שלי – העליתי תמלילי סרטונים של קורס אקדמי מקוון, שנלמד במסגרת התוכנית 'סמסטר ראשון כבר בתיכון', אך מקורות המידע יכולים להשתנות בהתאם לצורך (סיכומי נושאי לימוד, תוכנית לימודים, שאלות לדוגמה, מערכי שיעור והפעלות ועוד).
קישור למקור שאני העליתי ל-NotebookLM. המקור נוצר על ידי הורדת תמלולי כל הסרטונים מיחידה 1 בקורס המוק (MOOC) של הווירוסים, שנלמד בביולוגיה ב'תוכנית סמסטר ראשון כבר בתיכון'.

בשלב השני

מבקשים מהכלי את מה שרוצים – אני ביקשתי שייצור רשימת מושגים וסיכום קצר של כל מושג. הפרומפט שכתבתי היה "צור לי בבקשה רשימת מושגים המופיעים בטקסט עם משפט הסבר קצר על כל מושג". המספרים בכל סוף הסבר של מושג היו קישור למקום שבו המושג הופיע כשהתקבל הסיכום, כעת הם אינם פעילים.
כמו כן, ביקשתי שאלות רב בררתיות והגדרתי לו את רמת השאלות שאני מחפשת על ידי כתיבת הפרומפט הבא: "כתוב לי בבקשה 20 שאלות רב בררתיות ברמת ידע, לכל שאלה 4 תשובות אפשריות ורק אחת נכונה. בכל שאלה ציין את התשובה הנכונה".
אחר כך ביקשתי 10 שאלות נוספות אך ביקשתי סידור שונה של השאלות בדף: "צור 10 שאלות רב בררתיות ברמת ידע, לכל שאלה 4 תשובות אפשריות ורק אחת נכונה. את התשובות סדר אחת מתחת לשנייה וציין את התשובה הנכונה".
כמובן, אפשר לבקש דברים נוספים ושונים מהכלי, אפשר גם לשתף את המחברת שיצרנו עם שותפי עריכה נוספים – אך יש להביא בחשבון שהם יכולים גם להסיר מידע ולא רק להוסיף, כמו בכל כלי גוגל שיתופי אחר.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר לעשות פעילות זו גם עם מחוללי טקסט כמו chatgpt, אך היתרון של NotebookLM הוא ההסתמכות אך ורק על מקורות מידע שאנו מעלים אליו, ואין "המצאת מידע" ממקורות אחרים או על ידי הבינה המלאכותית עצמה.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

את התוצרים שיוצר הכלי יש לשמור כהערה כשמראה אותם כדי שיישמרו לשימוש עתידי. יש אפשרות להעתיק מיד כשמראה ולהדביק בקובץ word. אפשר לשתף את המחברת עם אנשים נוספים כמו כלי גוגל אחרים, אך צריך להביא בחשבון שהם יכולים גם לפגוע במקורות שהועלו ולא רק לתרום, כמו בכל כלי גוגל אחר.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

אני השתמשתי בפרקטיקה זו ליצירת מילון מושגים ומאגר שאלות להכנת תלמידים למבחן אקדמי בתוכנית 'סמסטר ראשון כבר בתיכון', ולהדגמה למורי ביולוגיה שאותם אני מדריכה בהשתלמות במסגרת התוכנית 'סמסטר ראשון כבר בתיכון' בביולוגיה.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יצירת קשר מורה-תלמיד/ה בלמידה מרחוק
בתקופות של למידה מרחוק יש חשיבות מרובה לשמירה על קשרים אישיים בכיתה ולהעמקת התקשורת האישית של המורה עם כל תלמיד ותלמידה
הבעת רגשות ומחשבות במגוון ערוצים
"רגע, מרגישים!", קופסת רגשות, ועוד פעילויות שיעזרו לתלמידים לזהות את רגשותיהם ואת מחשבותיהם במצבי חיים שונים ולהביע אותם בדרכים מגוונות ויצירתיות
מבוא לתאוריות באישיות - תרגיל היכרות עם תלמידים
המטלה מאפשרת לעשות תרגיל היכרות עם התלמידים בצורה אינטראקטיבית ומעניינת, ונותנת מענה על הצורך של המורים בפיתוח כישורי ביטוי עצמי, שיח רגשי וחשיבה יצירתית בקר...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.