דלג אל

Portmanteaus - (Blend Words)

to all practices
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות, הבניית ידע

Names of practice writers:
Chief Inspectors of English Language Education - Dr. Elias Farah, Pedagogical Secretariat

The Need

The practice will help teachers produce images to teach portmanteaus - (blend words).

Back to Top

The Implementation Process

הצעות למהלך
  1. Use the free Canva tool: Dream Lab
  2. Click on “Dream Lab”
  3. In the box under “What will you imagine today?” ask it to create a split image of the blended word. Use the following prompt: "Create a split image representing the blended word '[blended word]'. On one side, depict [concept 1] with [specific visual details]. On the other side, show [concept 2] with [specific visual details].
  4. For example, create a split image representing the blended word “hangry”. On one side, depict a person eating. On the other side, depict someone who is angry.
  5. Create several split images. Other words: Brunch/frenemy/clamping/blog/ motel/internet, etc.
  6. Introduce the concept of portmanteaus (blend words) to the students. Show them the images and ask them to guess the blended word. You can give hints if necessary.
Back to Top

Another Idea

עוד רעיון

Ask students to create their own portmanteaus (blend words) to engage them in a creative process.
For example: smazy (smart + crazy)

Back to Top

Yet Another Idea

ועוד רעיון

Use the tool to practice compound words or idioms.

Back to Top

Good To Know

כדאי לדעת

Use Canva Education to enjoy unlimited access to the tool.

You may need to alter your prompt to improve results.

Back to Top

Responsible Use

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

You might also like...

פרקטיקות לפתיחת שיעור
איך לנצל את זמן ההתארגנות בתחילת השיעור לפעילות ממוקדת שתאפשר כניסה ללמידה באופן ברור, עצמאי, מיידי ומכבד ותשפר את האווירה ואת האקלים בכיתה
למידה באמצעות ובשילוב תנועה: Embodied Learnin
מסלול בוקר, משחקי חצר, פסק זמן לתנועה ועוד – תלמידים המשתמשים באופן מודע בגוף שלהם לצורכי למידה, מעורבים יותר בתכנים הנלמדים ומגלים מוטיבציה גבוהה
למידה שיתופית
במהלך למידה שיתופית הלומדים מתרגלים תכנון וניהול זמן, מתן וקבלת משוב, לקיחת אחריות, סיגול דפוסי תקשורת חיוביים ולמידה עצמאית. כל אלו הן מיומנויות חיוניות לבו...
Your Idea is Here!
If YOU have any ORIGINAL lessons that engage your students, digital tools that spark their imaginations, please share them here!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.