דלג אל

Practicing Arguments

to all practices
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות, הבניית ידע

Names of practice writers:
Chief Inspectors of English Language Education - Dr. Elias Farah, Pedagogical Secretariat

The Need

The practice will help teachers practice argument analysis with students on a given topic by creating a podcast and summaries using Notebooklm.

Back to Top

The Implementation Process

הצעות למהלך
  1. Use the free google tool: notebooklm.google (Make sure your google account is set to English)
  2. Click on “+ create new”
  3. Upload sources that discuss the topic from both perspectives. For example, teachers should not assign homework to students. You can upload a link or a file, or paste a text. Use three good easy-to-read sources.
  4. Use the suggested questions on the right to start a pre-discussion about the topic.
  5. Create a podcast by clicking on generate.
  6. Determine the objective, the context, audience, age and level, and lesson length by clicking Customize. For example: Prepare a podcast for a group of high school students at Level B1 (beginners) analyzing arguments on the topic of whether schools should assign homework. The length of the podcast should be no more than 5 minutes. (You will still get a podcast that is longer than 5 minutes, but if you don’t write this, it will produce an 18-minute podcast)
  7. Click Generate. The process may take time.
  8. While waiting, explore the different options you have. This includes a summary of each article you used, frequently asked questions, a study guide, etc. on the top center of the page. You can return to this information by clicking Notebook guide. You can also ask questions about the articles.
  9. After a few minutes, the podcast will appear on the top right side of the page. You can change the speed of the podcast by clicking on the three dots underneath the Share icon.
Back to Top

Another Idea

עוד רעיון

You can use this idea as part of a longer lesson plan to help students develop critical thinking. Follow these steps:

  1. Divide students into groups.
  2. Ask students to discuss the suggested questions.
  3. Ask students to jot down the main arguments “for” and “against” the topic.
  4. Invite them to listen to the podcast.
  5. Ask students to compare their arguments with the arguments of the podcast.
  6. Invite groups to decide which argument is the strongest and to explain why.
  7. Revise with students the structure of an argument: Main point, explanation, example and conclusion.
  8. Now it’s their turn to develop one of the arguments.
  9. Groups read their arguments and the class analyzes them.
Back to Top

Yet Another Idea

ועוד רעיון

Play philosophical chairs about the topic.

Back to Top

Good To Know

כדאי לדעת

To help the activity succeed, follow these guidelines:

  1. Teach unfamiliar vocabulary
  2. Create a comfortable classroom setting for group work
  3. Motivate students
  4. Provide scaffolding for weaker students
  5. Choose accessible topics to create the podcast. Find articles that are not too difficult for your students.
  6. You can use padlet to enable your students to share their arguments.
Back to Top

Responsible Use

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

You might also like...

להציע דרכים מרובות וחדשניות לתיאור בעיה ולפתרונה
הבנת בעיה או אתגר העומדים בפנינו, זהו צעד ראשון למציאת פתרון מוצלח. אך לשם כך עלינו להכיר תחילה מגוון דרכים שבאמצעותן נוכל לזהות בעיות ולהבין אותן
פרומפט: ترتيب أحداث أسبوع الآلام
ممارسة ترتيب أحداث الأسبوع الأخير (أسبوع الآلام) تلبي حاجة المعلمين إلى تعزيز الفهم الزمني والتسلسل المنطقي لأحداث هذا الأسبوع العظيم لدى الطلاب، مما يساعدهم...
לשאול שאלות ולחקור כיוונים חדשים ולא צפויים
מה הקשר בין בן גוריון, טייס חלל, שאילת שאלות ומאיץ רעיונות? חקירה של כיוונים חדשים ולא צפויים, דורשת פתיחות, ערעור על המוכר ועל המובן מאליו, ויכולת להשתחרר מ...
Your Idea is Here!
If YOU have any ORIGINAL lessons that engage your students, digital tools that spark their imaginations, please share them here!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.