דלג אל

יצירת יישומונים ומשחקונים אינטראקטיביים בעזרת WebSim.ai

למאגר הפרקטיקות
יצירת יישומונים ומשחקונים אינטראקטיביים בעזרת WebSim.ai
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית, שותפויות להצלחת התלמידים   מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב, תכנון ההוראה

כותבת הפרקטיקה:
אורית פורקוש, מדריכה ארצית בחינוך המיוחד, מינהל פדגוגי

צורך

מורים בחינוך המיוחד מתמודדים עם קושי משמעותי בהנגשת נושאי מתמטיקה לתלמידים המגלים התנגדות רגשית למקצוע.
הפרקטיקה מאפשרת ליצור בקלות משחקים מותאמים אישית, המשלבים למידה והנאה, ומסייעת בהפחתת התנגדויות ובהגברת המוטיבציה ללמידה.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב 1: הכרת הכלי WebSim.ai

  1. הסבר קצר על הכלי:
    WebSim.ai הוא כלי מבוסס בינה מלאכותית, שמאפשר ליצור משחקי מתמטיקה אינטראקטיביים ללא ידע בתכנות. הכלי פועל על ידי הזנת הנחיות (פרומפטים) בשפה פשוטה ומייצר תוצרים בהתאם.
    - לדוגמה: אפשר ליצור משחק זיכרון, חידון התאמה או כל משחק שמתאים לנושא הלימוד.
  2. גישה לאתר:
    התחברות ראשונית:
  • היכנסו לאתר WebSim.ai
  • לחצו על "Sign in with Google"
  • בחרו בחשבון ה-Gmail שלכם
  • אשרו את ההרשאות הנדרשות
  • יצירת פרויקט חדש:
  • לחצו על "+" או "Create New"
  • בחרו "Blank Project"
  • הגדירו שם למשחק בעברית

הכרת הממשק:

  • צד ימין: אזור כתיבת ההנחיות
  • מרכז: תצוגת המשחק
  • למעלה: כפתורי שמירה ושיתוף

הגדרות חשובות:

  • בחירת שפה: עברית
  • הגדרת גודל מסך
  • בחירת תבנית בסיסית למשחק


שלב 2: בחירת נושא ותכנון המשחק

  1. בחירת נושא מתמטי:
    חשבו על נושא שברצונכם ללמד או לתרגל, כגון:
    - תרגילי חיבור וחיסור
    - פתרון בעיות מילוליות
    - זיהוי מספרים
  2. הגדרת מטרות המשחק:
    - מה המטרה המרכזית? (למשל, שיפור מהירות חישוב)
    - אילו כישורים מתמטיים תרצו שהתלמידים ירכשו או יתרגלו?

שלב 3: ניסוח פרומפט ויצירת המשחק

  1. מהו פרומפט וכיצד כותבים אותו?
    פרומפט הוא משפט הנחיה שמסביר ל-WebSim.ai מה ברצונכם ליצור.

כתיבת פרומפט ברור
- לדוגמה: "צור משחק זיכרון עם כרטיסיות הכוללות תרגילי כפל ותשובותיהם".
- "המשחק יכלול דמויות צבעוניות וחיזוקים חיוביים".
- "הוסף הנחיות קוליות פשוטות".

שיפור המשחק בשלבים:

  • התאמת רמת קושי: "הוסף שלושה שלבים עם קושי עולה"
  • הוספת חיזוקים: "הוסף נקודות וכוכבים להצלחות"
  • התאמה ויזואלית: "הגדל את הטקסט", "שנה צבעי רקע"

2. הזנת הפרומפט:
- העתיקו את המשפט שכתבתם לתוך שדה הטקסט באתר WebSim.ai.
- לחצו על "צור" כדי להתחיל את תהליך יצירת המשחק.

3. שיפור התוצר:
- אם המשחק הראשוני אינו מושלם, כתבו פרומפט נוסף שמבהיר את הבקשה: לגבי המשוב, בדיקת התאמה לצורכי התלמידים.
- לדוגמה: "שנה את צבע הרקע לכחול" או "הוסף דמות מחייכת בצד ימין של המסך".

שלב 4: התאמת המשחק לכיתה

  1. שילוב עיצובים אישיים:
    - העלו תמונות רלוונטיות לתלמידים (כמו דמויות מצוירות או סמלים אהובים).
    - התאימו את צבעי המשחק להעדפות הכיתה (למשל, צבעים בהירים לילדים צעירים).
  2. בדיקה:
    שחקו במשחק שיצרתם בעצמכם כדי לוודא שהכול עובד כמתוכנן.
    - בדקו אם התשובות נכונות ואם יש משוב חיובי לכל פעולה נכונה.

שלב 5: שיתוף המשחק עם התלמידים

  1. שמירת המשחק:
    - הורידו את קובץ ה-HTML של המשחק מהממשק של WebSim.ai.
  2. העלאת המשחק לאתר שיתוף:
    - היכנסו לאתר אחסון חינמי כמו NeoCities.
    - העלו את קובץ ה-HTML וקבלו קישור שיתופי למשחק.
  3. שיתוף עם התלמידים:
    - הפעילו את המשחק בכיתה באמצעות מחשב, טאבלטים או סמארטפונים.

שלב 6: עבודה עם התלמידים ומשוב

  1. הפעלת המשחק בכיתה:
    - התלמידים משחקים בכיתה, כל אחד בקצב שלו.
    - עברו בין התלמידים וספקו תמיכה בעת הצורך.
  2. מתן חיזוקים:
    - העניקו חיזוקים חיוביים, כמו מדבקות או נקודות, עבור השתתפות או הצלחה במשחק.
  3. איסוף משוב:
    - שאלו את התלמידים:
  • מה הם אהבו במשחק?
  • מה היה להם קשה?
    - השתמשו במשוב זה לשיפור משחקים עתידיים.

היכנסו לאתר אחסון חינמי כמו NeoCities

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

שימוש בפלטפורמת GeoGebra בשילוב WebSim.ai ליצירת המחשות ויזואליות של מושגים מתמטיים. התלמידים יכולים לתרגל באופן אינטראקטיבי דרך ייצוגים גרפיים וגאומטריים.

יצירת תחרות כיתתית, שבה כל תלמיד מתכנן משחק מתמטי עבור חבריו לכיתה באמצעות WebSim.ai. זה מחזק הן את הבנת המושגים המתמטיים והן את המוטיבציה ללמידה.

פיתוח "מסלול למידה" מותאם אישית, שבו כל משחק נפתח רק אחרי השלמת המשחק הקודם בהצלחה. המערכת מתאימה את רמת הקושי באופן אוטומטי לפי ביצועי התלמיד.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

משחקים עם חיזוקים חיוביים מוגברים:
משחקי מתמטיקה שמספקים חיזוקים חיוביים לאחר פתרון תרגילים.
דוגמה: "חבר את המספרים הנכונים": התלמיד פותר תרגילי חיבור או חיסור, וכל פתרון נכון יוצר אפקט ויזואלי כמו כוכבים זוהרים על המסך.

משחקים עם הפסקות מובנות:
תרגילים מתמטיים קצרים המשלבים הפסקות יזומות.
דוגמה: משחק שבו לאחר 3 תרגילי חיבור פשוטים, התלמיד עובר לשלב של "הפסקה" הכוללת משימה קלה, כמו בחירת צבעים לתרגילים הבאים.

שימוש בדמויות מוכרות לתלמידים:
תרגילים מתמטיים שמשולבים בדמויות מוכרות ואהובות על התלמידים.
דוגמה: "דובון פתרונות" – כל פתרון נכון מזיז את הדובון קרוב יותר ליעד (כגון ביתו).

משחקי שיתוף פעולה במקום תחרות:
משחקי מתמטיקה קבוצתיים המעודדים שיתוף פעולה.
דוגמה: "פתרון משותף": קבוצה של תלמידים פותרת יחד בעיות מילוליות במתמטיקה, בעוד כל חבר בקבוצה עונה על חלק מהשאלה.

משחקי התאמה חזותית:
שימוש במתמטיקה חזותית כמו התאמת מספרים לתמונות או לצורות.
דוגמה: "התאמת פרוסות עוגה": התלמיד גורר תמונות של עוגות לפי מספר הפרוסות שלהן לתוך תרגילי חלוקה מתאימים.

משחקי בנייה ויצירה:
שילוב חשיבה מתמטית במשחקי יצירה ובנייה.
דוגמה: "תכנן את הגינה שלך": התלמידים משתמשים בידע מתמטי למדוד שטחים, לבחור צמחים לפי תקציב ולמקם אותם במפה.

משחקים המשלבים את הסביבה האישית של התלמידים:
תרגילי מתמטיקה שמדמים מצבים יום-יומיים של התלמידים.
דוגמה: "מסע קניות": חישוב סך המחירים של מוצרים בעגלה או חישוב העודף שנשאר בקופה.

הנגשת המשחקים לקשיים ספציפיים:
התאמת תרגילים מתמטיים לקשיים קוגניטיביים או פיזיים של התלמידים.
דוגמה: תרגילי מתמטיקה שמסתמכים על קליקים במקום גרירה, עבור תלמידים עם קשיים מוטוריים.

משחקים המשלבים חוויות תחושתיות:
יצירת משחקים מתמטיים עם אלמנטים תחושתיים כמו צלילים ואנימציות.
דוגמה: "חישוב בעזרת פאזל": לאחר פתרון תרגיל כפל, נפתח חלק נוסף בפאזל שמציג תמונה סופית צבעונית.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

תנאים הכרחיים להצלחה בפרקטיקה

הבנת מטרות הלמידה:
על המורים להגדיר בבירור את מטרות המשחקים, כגון תרגול חיבור, חיסור או חקר בעיות מילוליות, ולהתאים אותן לרמת התלמידים.

מיומנות בסיסית בשימוש ב-WebSim.ai:
הכרת הממשק של WebSim.ai, כולל יצירת פרומפטים, התאמת תוצרים ושמירת משחקים. הדרכה בסיסית למורים שאינם מנוסים היא חיונית.

גישה לאמצעים טכנולוגיים:
מחשבים, טאבלטים או סמארטפונים בכיתה, עם חיבור לאינטרנט, כדי לאפשר שימוש במשחקים אינטראקטיביים.

התאמה לצרכים ייחודיים של תלמידים בחינוך מיוחד:
תכנון מראש של המשחקים כך שיתאימו ליכולות הקוגניטיביות והרגשיות של התלמידים, כולל התאמות חזותיות ותוכן פשוט.

גורמי הצלחה

תכנון פרומפטים מדויקים:
הצלחת התוצרים תלויה ביכולת לנסח פרומפטים ברורים וממוקדים. פרומפט טוב כולל תיאור מפורט של המשחק, התוכן והמטרה (למשל: "צור משחק התאמה בין תרגילי חיבור לתוצאותיהם, עם רקע צבעוני ודמויות ילדים").

משוב מיידי וחיזוקים חיוביים:
שילוב של חיזוקים במשחק, כמו צלילים נעימים ואנימציות, מגביר את המוטיבציה של התלמידים.

שיתוף תלמידים בתהליך:
כאשר התלמידים משתתפים בתכנון המשחקים (למשל, בבחירת עיצובים או נושאים), הם מרגישים מחוברים יותר לתהליך הלמידה.

השתלבות במשימות יום-יומיות:
חיבור המשחקים למצבים יום-יומיים מוכרים (כמו חישוב מחירים בסופרמרקט) מייצר עניין ומשמעות.

מגבלות כלי ה-AI בגרסה החינמית

תוצרים מוגבלים ברמת המורכבות:
הגרסה החינמית עשויה לייצר משחקים פשוטים יחסית, ולא תמיד תומכת במבנים מורכבים או מותאמים אישית במלואם.

זמינות פונקציות מתקדמות:
אפשרויות עיצוב מתקדמות, כמו העלאת אלמנטים גרפיים מותאמים אישית או יצירת תרחישים ייחודיים, עשויות להיות מוגבלות.

מגבלות על כמות פרומפטים:
בגרסה החינמית ייתכן שמספר הפעמים שאפשר להפעיל את הכלי מוגבל ביום או בחודש.

תלות באינטרנט:
WebSim.ai פועל רק עם חיבור לאינטרנט, מה שעלול לגרום לבעיה במקומות שבהם החיבור אינו יציב.

טעויות בהבנת פרומפטים:
לעיתים הכלי עשוי שלא להבין במדויק את ההנחיות, והמשתמש יידרש לנסח מחדש את הפרומפט.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

התנסיתי ביצירת משחק התאמה לתרגילי חשבון (התאמת תרגיל לתוצאה) ב-WebSim.ai:

  • יצרתי משחק התאמה בסיסי בנושא תרגילי חשבון.
  • בחנתי את קלות השימוש בממשק.
  • התנסיתי בהתאמות שונות למשחק.

תובנות מההתנסות:

  1. הממשק אינטואיטיבי ונוח לשימוש.
  2. תהליך היצירה מהיר ופשוט.
  3. יש צורך בבדיקה מדוקדקת של התוכן המתמטי.
  4. חשוב להוסיף הנחיות ברורות.
  5.  אפשר בקלות לשנות ולהתאים את המשחק.

המלצות ליישום:

  • להתחיל ממשחקים פשוטים.
  • לבדוק את נכונות התרגילים.
  • לשלב משוב מעודד.
  • להתאים את רמת הקושי לתלמידים.
  • שיפור פרומפטים: אם התוצאה הראשונית אינה מתאימה, יש לחדד את הפרומפט או לפרק אותו להנחיות פשוטות יותר.
חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יצירת שיר במחולל Suno בהוראת העברית כשפה שנייה
לצורך טיפוח מיומנויות ההאזנה ובהבנת הנשמע, מחולל Suno יכול לספק פתרון מותאם ליצירת שירים ייחודיים, בהתאם לצרכים הפדגוגיים ולתחומי העניין של התלמידים
בחינה עם אינטרנט פתוח ובינה מלאכותית יוצרת (תנ"ך ממלכתי)
בעידן הבינה המלאכותית שאלות הערכה צריכות לעבור "עדכון גרסה" באופן מהותי, כדי להישאר רלוונטיות ומתאימות לעולם האמיתי. השאלות צריכות להתייחס לרעיונות גדולים ול...
ניתוח אתגרים והצעת פתרונות באמצעות ChatGPT
הפרקטיקה עונה על הצורך של התלמידים לנתח בעיות ואתגרים ולפתח חשיבה ביקורתית, תוך כדי קבלת תמיכה בהצעת פתרונות אפשריים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.