שלב 1: הכרת הכלי WebSim.ai
- הסבר קצר על הכלי:
WebSim.ai הוא כלי מבוסס בינה מלאכותית, שמאפשר ליצור משחקי מתמטיקה אינטראקטיביים ללא ידע בתכנות. הכלי פועל על ידי הזנת הנחיות (פרומפטים) בשפה פשוטה ומייצר תוצרים בהתאם.
- לדוגמה: אפשר ליצור משחק זיכרון, חידון התאמה או כל משחק שמתאים לנושא הלימוד. - גישה לאתר:
התחברות ראשונית:
- היכנסו לאתר WebSim.ai
- לחצו על "Sign in with Google"
- בחרו בחשבון ה-Gmail שלכם
- אשרו את ההרשאות הנדרשות
- יצירת פרויקט חדש:
- לחצו על "+" או "Create New"
- בחרו "Blank Project"
- הגדירו שם למשחק בעברית
הכרת הממשק:
- צד ימין: אזור כתיבת ההנחיות
- מרכז: תצוגת המשחק
- למעלה: כפתורי שמירה ושיתוף
הגדרות חשובות:
- בחירת שפה: עברית
- הגדרת גודל מסך
- בחירת תבנית בסיסית למשחק
שלב 2: בחירת נושא ותכנון המשחק
- בחירת נושא מתמטי:
חשבו על נושא שברצונכם ללמד או לתרגל, כגון:
- תרגילי חיבור וחיסור
- פתרון בעיות מילוליות
- זיהוי מספרים - הגדרת מטרות המשחק:
- מה המטרה המרכזית? (למשל, שיפור מהירות חישוב)
- אילו כישורים מתמטיים תרצו שהתלמידים ירכשו או יתרגלו?
שלב 3: ניסוח פרומפט ויצירת המשחק
- מהו פרומפט וכיצד כותבים אותו?
פרומפט הוא משפט הנחיה שמסביר ל-WebSim.ai מה ברצונכם ליצור.
כתיבת פרומפט ברור
- לדוגמה: "צור משחק זיכרון עם כרטיסיות הכוללות תרגילי כפל ותשובותיהם".
- "המשחק יכלול דמויות צבעוניות וחיזוקים חיוביים".
- "הוסף הנחיות קוליות פשוטות".
שיפור המשחק בשלבים:
- התאמת רמת קושי: "הוסף שלושה שלבים עם קושי עולה"
- הוספת חיזוקים: "הוסף נקודות וכוכבים להצלחות"
- התאמה ויזואלית: "הגדל את הטקסט", "שנה צבעי רקע"
2. הזנת הפרומפט:
- העתיקו את המשפט שכתבתם לתוך שדה הטקסט באתר WebSim.ai.
- לחצו על "צור" כדי להתחיל את תהליך יצירת המשחק.
3. שיפור התוצר:
- אם המשחק הראשוני אינו מושלם, כתבו פרומפט נוסף שמבהיר את הבקשה: לגבי המשוב, בדיקת התאמה לצורכי התלמידים.
- לדוגמה: "שנה את צבע הרקע לכחול" או "הוסף דמות מחייכת בצד ימין של המסך".
שלב 4: התאמת המשחק לכיתה
- שילוב עיצובים אישיים:
- העלו תמונות רלוונטיות לתלמידים (כמו דמויות מצוירות או סמלים אהובים).
- התאימו את צבעי המשחק להעדפות הכיתה (למשל, צבעים בהירים לילדים צעירים). - בדיקה:
שחקו במשחק שיצרתם בעצמכם כדי לוודא שהכול עובד כמתוכנן.
- בדקו אם התשובות נכונות ואם יש משוב חיובי לכל פעולה נכונה.
שלב 5: שיתוף המשחק עם התלמידים
- שמירת המשחק:
- הורידו את קובץ ה-HTML של המשחק מהממשק של WebSim.ai. - העלאת המשחק לאתר שיתוף:
- היכנסו לאתר אחסון חינמי כמו NeoCities.
- העלו את קובץ ה-HTML וקבלו קישור שיתופי למשחק. - שיתוף עם התלמידים:
- הפעילו את המשחק בכיתה באמצעות מחשב, טאבלטים או סמארטפונים.
שלב 6: עבודה עם התלמידים ומשוב
- הפעלת המשחק בכיתה:
- התלמידים משחקים בכיתה, כל אחד בקצב שלו.
- עברו בין התלמידים וספקו תמיכה בעת הצורך. - מתן חיזוקים:
- העניקו חיזוקים חיוביים, כמו מדבקות או נקודות, עבור השתתפות או הצלחה במשחק. - איסוף משוב:
- שאלו את התלמידים:
- מה הם אהבו במשחק?
- מה היה להם קשה?
- השתמשו במשוב זה לשיפור משחקים עתידיים.