השלב הראשון: שאלת פתיחה
- בקשו מהתלמידים לחשוב על תחומי התנדבות שונים שהם מכירים או שהיו רוצים לקחת בהם חלק.
- רשמו על הלוח את התחומים שהם מציעים (לדוגמה: עזרה לקשישים, שיפור הסביבה, עזרה לילדים, איסוף מזון לנזקקים, פעילויות עם בעלי חיים וכו').
השלב השני: סקר כיתתי
- כל תלמיד בוחר תחום אחד או שניים שהיו מעניינים אותו להתנדבות.
- רכזו את הנתונים בטבלה עם מספר התלמידים שבחרו בכל תחום.
השלב השלישי: בניית טבלה ויצירת גרף דיגיטלי באמצעות בינה מלאכותית
- כל תלמיד או קבוצה מכניסים את הנתונים ל-https://www.napkin.ai/
- התחברות דרך גוגל.
- יצירת תרשים או גרף לפסקה מילולית. אפשר לבחור את העיצוב שרוצים ולערוך את הגרף (פונט וכו').
השלב הרביעי: ניתוח הנתונים ודיון
- איזה תחום זכה להכי הרבה הצבעות? מדוע, לדעתכם?
- האם יש תחומים פחות פופולריים? מדוע?
- איך הנתונים בכיתה שלנו יכולים לשקף את המגמות בחברה הישראלית?
- כיצד אפשר לעודד יותר אנשים להתנדב בתחומים שהכי זקוקים לכך?
השלב החמישי: הכנת פוסטר או מצגת כיתתית (אפשר להיעזר בכלי https://gamma.app/)
"גרף ההתנדבות" – סטטיסטיקה וחקר נתונים
הכיתה יכולה ליצור גרף עמודות או עוגה שמייצג:
- כמה תלמידים רוצים להתנדב בכל תחום (איסוף מזון, עזרה לקשישים, שמירה על הסביבה וכו').
- ממוצע השעות שהתלמידים מוכנים להשקיע בהתנדבות.
- השוואה בין שיעור המתנדבים בכיתה לבין ממוצע הנתונים בישראל.