משרד החינוך חותר לספק לתלמידי בית הספר היסודי חוויות למידה משמעותיות המזמנות פיתוח כשירויות (ידע, מיומנויות, תפיסות וערכים) אשר יאפשרו לבוגרי מערכת החינוך לשגשג כפרטים בחברה, לממש את הפוטנציאל שלהם ולעצב את עתידם במציאות משתנה ובאי ודאות בהתבסס על קבלת החלטות מושכלות ובאופן שיקדם את רווחתם הרגשית-חברתית.
גישת החינוך STEM בין-תחומי מקדמת למידה של ידע, פרקטיקות, תאוריות, נתונים או תפיסות בתחומים מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה כדי להסביר תופעות, לפתור בעיות או לפתח מוצר, באופן שאינו מתאפשר באמצעות תחום דעת אחד בלבד. הלמידה מבוססת על נושאים, מושגים או רעיונות שבתחומי הדעת STEM אשר מאורגנים ומשולבים באופן חדש, רלוונטי ומשמעותי לתלמידים ונוגע לבעיות בעולם האמיתי.
המציאות שבה אנו חיים כיום מאופיינת בגדילה ניכרת ובגלובליזציה של ידע, פיתוח מואץ של טכנולוגיות, רב-תרבותיות ואי ודאות. מגמות אלה מזמנות בעבורנו בהווה ובעתיד התמודדות עם אתגרים מורכבים ופתרון בעיות שהמענה עליהם אינו יכול להתבסס על הסבר סיבתי, פשוט וחד משמעי. פתרון בעיות בנושאים שונים – כמו שינוי אקלים, זיהום אוויר, הגירה, עוני ומקורות תעסוקה – מחייב התייחסות לתחומי דעת שונים ומבוסס על ידע והבנה על אודות היחסים שבין התחומים.
כשירויות המאה ה-21 משקפות את האופן הטבעי שבו אנשים פועלים כדי להתמודד עם אתגרים במציאות. האופן שבו אנשים מתכננים, מגדירים מטרות ופועלים מושתת על תמהיל של ידע ומיומנויות שברשותם ומונחה על ידי התפיסות והערכים שאימצו ואשר מאפיינים אותם. שימוש מושכל בידע, במיומנויות, בעמדות ובערכים יבטיח התמודדות מוצלחת עם האתגרים המורכבים של מציאות משתנה.
תפיסה ההוגנות בחינוך חותרת לבסס הזדמנויות למידה שוות לכל התלמידים. מטרתה שהשונות בין ביצועי התלמידים – הן בתחומי מפתח קוגניטיביים (למשל, אוריינות מדעית, חשיבה ביקורתית) הן בתחומים רגשיים-חברתיים (למשל, מודעות עצמית, התנהלות חברתית) – לא תהיה קשורה לנתוני הרקע החברתיים או הכלכליים שלהם.
יצירת שותפויות בין משרד החינוך לבין בתי הספר, הרשות המקומית, ארגונים חינוכיים וחברות בתעשייה תורמת להטמעת גישת החינוך STEM בין-תחומי מקדם הוגנות בבתי הספר.
חינוך ל-STEM בין-תחומי מקדם הוגנות יכול להתקיים בבית ספר המייצר תנאים מתאמים להתפתחות וליישום של פדגוגיה זו. המסמך המצורף מתאר את התנאים המיטביים על פי החלוקה של מסמך חמש האבנים של החינוך היסודי.