
כיצד נקדם את המימד האישי?
נאפשר לילדים להכיר טוב יותר את עצמם, לזהות את חוזקותיהם ולפתח את תחומי העניין שלהם. נאפשר להם להביע את עצמם ולחזק את תחושת הביטחון והזהות הייחודית שלהם.
הצעות לפעילויות:
- מומלץ לאפשר לכל ילד לבחור דמות אליה הוא רוצה להתחפש ולשתף בחיבור האישי שלו לדמות ובמה שהוא אוהב בה.
- כדאי להזמין את הילדים להביא תמונה מחגיגות פורים קודמות ולספר על חוויותיו מהן.
- מומלץ לעודד יצירה של מסכות אישיות המבטאות רגשות, חלומות או דמויות השראה ממגוון חומרים
כיצד נקדם את המימד החברתי?
נאפשר אינטראקציות איכותיות, שיתופי פעולה ועבודת צוות.
הצעות לפעילויות:
- כדאי לאפשר לילדים להכין הצגה משותפת של סיפור המגילה או ליצור סיפורים בהשראתה.
- ניתן להכין תחפושת קבוצתית בגן ולארגן תהלוכת תחפושות חגיגית.
- רצוי לעודד את הילדים לבנות יחד "מרחב מתחפש" – מרחב סוציודרמטי משותף.
כיצד נקדם את המימד הסביבתי?
נאפשר לילדים שהות משמעותית בסביבה הטבעית, תוך התמקדות בהתחדשות הטבעית בעונה זו המתרחשת סביבם. נחזק את הקשר שלהם לטבע באמצעות התבוננות בפריחה ובניצנים, גילוי שינויים בסביבה, עידוד פליאה וסקרנות, והתנסות בחקר התהליכים הטבעיים המאפיינים את תקופת פורים.
הצעות לפעילויות:
- כדאי לשחק משחקים המחברים את מנהגי החג לסביבה, כמו חיפוש "משלוחי מנות טבעיים" – אגוזים, עלים בצורות מעניינות או פרחים שפרחו עם בוא האביב – ולהעניקם לחבר.
- רצוי לעודד את הילדים למצוא חפצים מהטבע שישמשו כרעשן, כמו אבנים קטנות שניתן להכניס לבקבוק ריק או ענפים יבשים המשמיעים קול ברוח, וכך להתחבר גם לרעשי הטבע של עונת הפריחה.
- מומלץ לצאת לטיול בסביבת הגן, להתבונן בפריחה הצבעונית שמאפיינת את התקופה, לאסוף חומרים טבעיים ולהשתמש בהם להכנת משתה חגיגי בטבע, תוך חיבור לחגיגות השמחה של פורים ולתהליכי ההתחדשות בטבע.