דלג אל

פעילות עם אגוזים לקראת חג הפסח

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
מועדים וחגים

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות

משחק באגוזים הוא מנהג מקובל עם כניסת חג האביב.
לקראת חג הפסח נאסוף מיני אגוזים ונפעל עם חברים בפעילויות תנועתיות חיוניות המטפחות יכולות תנועתיות וקשרי חברות.
כתבה: מיכל טל, מדריכה ארצית לחינוך גופני

 

פעילות 1: מאגרי האגוזים

ציוד נדרש:

  • 60-50 אגוזים מסוגים שונים: לוז, מלך, פקאן
  • שלוש סלסילות ריקות

הערת בטיחות: בכל מחזור משחק משחקים רק שלוש שלשות בלבד, כתשעה ילדים בלבד.

פתיחה: נציג לילדים את מגוון האגוזים (לוז, מלך, פקאן). נתוודע אל תכונותיהם, קשיותם, צורתם ועוד.

מהלך הפעילות:

  1. יצירת מאגר גדול של כל האגוזים בתוך חישוק המונח במרכז רחבת הפעילות
  2. חלוקה הילדים לשלשות
  3. הצבת שלוש שלשות במרחק שווה ממאגר האגוזים, כל שלשה באזור מוגדר משלה (מאחורי קו)
  4. הראשון בכל שלשה רץ לעבר מאגר האגוזים, לוקח אגוז אחד בלבד ומניח בסל של קבוצתו.
    - עם חזרתו של האחד, יוצא השני ומביא אף הוא אגוז.
    - עם חזרתו של השני יוצא השלישי וחוזר חלילה.
  5. מחזור משחק מסתיים כאשר מאגר האגוזים המרכזי מתרוקן.
  6. עם סיום מחזור המשחק, כל קבוצה מונה את מספר האגוזים שצברה.
  7. כעת מזמינים שלוש שלשות נוספות לשחק את המשחק.
     עם סיום המשחק אפשר לחלק את האגוזים, לפצח אותם ולאכול.

פעילות 2: אגוז רודף אגוז

ציוד נדרש: אגוזים ממינים שונים: לוז, מלך, פקאן.

פתיחה: נציג לילדים את מגוון האגוזים (לוז, מלך, פקאן). נתוודע אל תכונותיהם, קשיותם, צורתם ועוד.

מהלך הפעילות:

  1. יושבים במעגל. סלסילת אגוזים מונחת ליד איש צוות.
  2. מעבירים אגוז מאחד לשני עד שמשלימים את סבב העברת האגוז במעגל.
  3. מתחילים סבב חדש, אך הפעם מוסיפים אגוז נוסף, כלומר, בעוד האגוז הראשון מועבר במעגל יוצא לדרכו גם האגוז השני.
  4. מוסיפים בהדרגה עוד אגוזים להעברה במעגל לפי יכולות הקשב והתגובה של הילדים.
  5. אפשר לשנות את כיוון העברת האגוזים (עם כיוון השעון או נגד כיוון השעון).
  6. סיום: עם סיום המשחק אפשר לחלק את האגוזים, לפצח אותם ולאכול.

אולי תתעניינו גם ב...

זמנים מעצימים לצוות הגן
בסרטון ניתן להתרשם מעשייה של  צוות גן המביא לידי ביטוי את תחומי העניין שלו ואת יכולותיו בעבודתו עם הילדים
מה קרה לשלט
בעת מעקב שגרתי בגינה הקהילתית הסמוכה לגן מגלים הילדים כי השלט שהכינו נהרס. הגננת מציפה את הבעיה בפני הילדים ומעודדת אותם לחשוב למה השלט נהרס וכיצד ניתן לבנות...
من الطبيعة نشكَل
تعالوا نشاهد كيف يبدع الأطفال معًا عملاً فنّيا جميلاً باستخدام مواد متنوعة من الطبيعة .
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.