דלג אל

פתרון בעיות עתידניות – FTS

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
גאוגרפיה - אדם וסביבה, אקולוגיה וחינוך סביבתי
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, למידה בדרך החקר, מעגלי שייכות
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
אביבית שפיר
שפה:
עברית

איך מכינים את התלמידים לעתיד בלתי ידוע?

אביבית שפיר היא מורה בתוכנית "אמירים" בבית הספר הר שכניה במשגב.

שפיר מספרת על תוכנית FPS – Future Problem Solving המנסה לתת מענה לתלמידים ולהרגיל אותם להשתמש במיומנויות חשיבה לפתרון בעיות עתידניות.

בכל שנה דנים בחמישה אתגרים עתידיים. התלמידים דנים בהם במסגרת מודל של שישה שלבים כמתואר בהרצאה.

 

המודל כולל עבודה בקבוצות, הקניית מיומנויות של חיפוש מידע מושכל ושימוש בכלים לחשיבה יצירתית. עם ארבעת האתגרים הראשונים מתמודדים התלמידים בכיתה. האתגר החמישי נדון במפגש עם תלמידים מבתי ספר נוספים.

 

קורסי FPS נלמדים בבתי ספר שונים בארץ ובעולם. בכל שנה מתקיימת ועידה בהשתתפות אלפי תלמידים מרחבי העולם.

 

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

קבוצת המחקר על חינוך היסטורי בסטנפורד – SHEG
איך אפשר לקדם חשיבה ביקורתית בהיסטוריה במחקר ובמעשה?
משימות מומלצות בהוראת מחוננים ומצטיינים
הצעות למשימות ממולצות בהוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים אשר יעלו את רמת המוטיבציה והסקרנות ללמידה לתלמידים אלו ובכלל.
משימות אתגר לתלמידים בעלי יכולות גבוהות לטיפוח התנהגות מקדמת בריאות
דוגמאות למשימות אתגר מגוונות בנושא בריאות ואיכות חיים המותאמות לתלמידים בעלי יכולות גבוהות ואשר ניתן לשלבן בתהליכי ההוראה-למידה בשיעורי המדע והטכנולוגיה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.