להכיר ולזהות תכונות של צורות גיאומטריות (לדוגמה, למלבן ארבע זוויות ישרות)

חזרה
מיומנות: אוריינות מתמטית | יכולת ליבה: חשיבה גיאומטרית (Space and Shape)
              • להכיר באופן אינטואיטיבי צורות גיאומטריות בסיסיות, למיין באופן אינטואיטיבי צורות ואובייקטים לפי מאפיינים
              • לזהות באופן אינטואיטיבי צורות סימטריות ולדעת לצייר צורות סימטריות
              • להשתמש במילות יחס המגדירות גודל ומיקום (גדול/קטן, מעל/מתחת וכולי)
              • להכיר ולהשתמש ביחידות מדידה בסיסיות (למשל: שעה, יום, שבוע, שנה). לתכנן סדר יום
              המשך קריאה
              סגירה
              • לזהות ולתאר בשפה יום-יומית צורות ואובייקטים בסביבתם, להשוות ביניהם על פי מאפיינים ולמיין צורות ואובייקטים לפי תכונותיהם הגיאומטריות
              • לשרטט צורות גיאומטריות בסיסיות
              • לזהות באופן אינטואיטיבי צורות סימטריות, לדעת לשרטט צורות סימטריות ולזהות סימטריה שיקופית וסימטריה סיבובית
              • להשתמש במונחי מיקום וגודל (מימיני, מעליי וכולי)
              • למדוד באמצעות מתווכים
              • לפענח תמונה או דיאגרמה פשוטה ולתאר מיקום של אובייקטים (למשל: הבית הוא בין שני הרחובות)
              • למלא ולנסח הוראות הגעה פשוטות ממקום אחד למשנהו
              • לתכנן סדר יום  ולמקם אירועים אישיים ומשפחתיים על סקלת זמן (יום הולדת, חגים וכד')
              המשך קריאה
              סגירה
              • להבין יחסי הכלה, להבין את היחסים בין הצורות לתכונותיהן (למשל, במשולש יש לפחות זווית חדה אחת) ולהבין את משמעות ההגדרה של צורה גיאומטרית
              • לדמיין ולתאר כיצד אובייקטים נראים מפרספקטיבות שונות ולהבין את הקשר בין צורות תלת-ממדיות לבין הפריסות שלהן
              • לשרטט צורות גיאומטריות בסיסיות
              • לזהות סימטריה שיקופית וסימטריה סיבובית ולזהות סוגי סימטריה בצורות גיאומטריות בסיסיות
              • לצייר מפה או שרטוט לא פורמלי לצורך מתן הוראות, להשתמש במפה לא פורמלית לצורך התמצאות במרחב באמצעות זיהוי נקודות ציון ידועות ומיקום נוכחי, למקם על מפה לא פורמלית לצורך בניית מסלול או ניסוח הוראות
              • להשתמש ביחידות מדידה מוסכמות (ס"מ, מ', ק"ג, סמ"ק, ליטר וכולי) ולדעת להמיר יחידות מידה
              • לקרוא שעון  אנלוגי ודיגיטלי, להמיר יחידות זמן (דקות/שעות/יממות וכו) לסדר אירועים לפי חודשים ועונות שנה ולזהות תאריכים בלוח שנה
              המשך קריאה
              סגירה
              • להבין את המושגים "חפיפה" ו"דמיון", לזהות צורות דומות וצורות חופפות ולהשתמש במשפטי דמיון ומשפטי חפיפה בהקשרים מגוונים
              • לתאר מסלולים על ידי שימוש בנקודות ציון ובמינוחים כיווניים/מרחביים
              • לפרש ולפענח מפות שכוללות קנה מידה ולהשתמש בקווי אורך ורוחב כדי לאתר מיקומים
              • להבין את המבנה הפורמלי של גיאומטריה הכולל אקסיומות, הגדרות ומשפטים
              • להכיר ולהשתמש ביחידות מדידה מוסכמות נוספות (מ"ק, מדידת זוויות במעלות וכו')
              • להשתמש במערכות זמן של 12 ו-24 שעות כדי לפתור בעיות שקשורות לזמן ומערבות אזורי זמן שונים (לדוגמה, לחשב פערים בין אזורי זמן שונים), להשתמש בסקלות זמן גדולות מאוד וקטנות מאוד ולמקם אירועים היסטוריים ומדעיים על סקלת זמן רחבה
              המשך קריאה
              סגירה
              • להשתמש בתכונות רלוונטיות של צורות גיאומטריות לצורך חישוב מידות חסרות של אובייקטים
              • להבין את המבנה הפורמלי של גיאומטריה, הכולל אקסיומות, הגדרות ומשפטים, להבין את המשמעות של הוכחה דדוקטיבית, לדעת להוכיח משפטים ולנמק שלבים בהוכחות ולהבין מהו תנאי הכרחי ומספיק
              • להכיר ולהשתמש ביחידות מדידה מוסכמות נוספות (למשל – רדיאנים). לדעת להמיר יחידות מדידה (למשל: לעבור בין פרנהייט לצלזיוס ולהיפך)
              המשך קריאה
              סגירה
            *ניתן לצפות בתכנים נוספים בלחיצה על העיגולים