האנושות ניצבת בפני אתגרים מורכבים כגון שינויי האקלים, הגירה, טרור ומגפות. מורכבות זו מצריכה שילוב ידע מתחומי דעת שונים (Frodeman,2010). בנוסף לכך, השינויים בשוק העבודה הגלובלי מצריכים אנשים שיכולים להתמודד עם בעיות מורכבות, ליישם חשיבה של מומחים בדרך גמישה, ולתקשר ביעילות עם אנשים אחרים בעלי השקפות שונות ביחס לאותו נושא.
החיים בעידן הידע מצריכים ציבור אזרחי המבין ומודע לאופן המורכב בו הטכנולוגיה והמדע משנים את חיינו (מזון מהונדס גנטית, מחקר בתאי גזע, תקשורת), ויכול להפעיל חשיבה ביקורתית מול תופעות מורכבות. תפיסות עולם פוסט מודרניסיטיות מקדמות התייחסות הוליסטית והבנה כי אין הסברים סיבתיים פשוטים וחד משמעיים לתופעות חברתיות והיסטוריות (גרינצוויג ורובינשטיין, 2003). לאור כל אלו, בעשורים האחרונים גוברת ההכרה בחשיבותה של בינתחומיות הן במחקר והן בפרקטיקה .(Brint, Turk-Bicakci, Proctor, & Murphy, 2009).
- פעילות למידה בין-תחומית במערכת החינוך.ד“ר עדי קידרון, סקירת ספרות עבור לשכת המדען הראשי והמזכירות הפדגוגית, משרד החינוך.2019.
חינוך ל-STEM
Science, Technology, Engineering ,Mathematics
תהליך למידה רב-תחומי בין מקצועות הליבה במדעים
- מאמרים וחומרי הוראה, פורטל פדגוגי מדע וטכנולוגיה