המחקרים הבינלאומיים אלו מחקרים שמשתתפות בהם מדינות רבות מכל רחבי העולם. מטרתם לאפשר השוואה בין הישגי תלמידים בתחומי דעת מרכזיים, ללמד על הקשר שבין הישגים לבין גורמים שונים, כגון עמדות התלמידים כלפי בית הספר וכלפי הלמידה, וכן לבחון את ההשפעות החברתיות, הכלכליות והתרבותיות של המדינה שבה נערך המחקר על ההישגים. כך שניתן להשוות בין מגזרים וקבוצות באוכלוסיית המדינה וכן בין מדינות.
מבחני פיזה -PISA
Programme for International Student Assessment
מחקר הבודק את רמת האוריינות של תלמידים בני 15 בשלושה תחומים שונים: קריאה, מתמטיקה ומדעים, במדינות רבות בעולם. המחקר מנוהל על-ידי ה- OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי).
השאלות הנכללות במחקר בוחנות ידע בגישה מעשית, ידע החיוני ל"עולם המבוגרים", כישורי חיים ויכולת לפתור בעיות מורכבות המצריכות שילוב בין תחומים שונים, תוך דגש על מיומנויות.
המחקר נערך אחת לשלוש שנים. אחת לשלוש שנים נבדקים שלושת תחומי האוריינות, אך בכל פעם מושם דגש מיוחד על אחד משלושת התחומים (קריאה, מתמטיקה ומדעים). הפיזה הבאה תיערך בשנת 2025.
מבחני טימס-TIMSS
Trends in International Mathematics and Science Study
המחקר שייך למחקרי הארגון הבינלאומי להערכת הישגים בחינוך ה-IEA (האגודה הבין-לאומית להערכת הישגים לימודיים).
המחקר בוחן את רמת השליטה של תלמידי כיתות ח' בתחומי המתמטיקה והמדעים, תוך התייחסות לתכנית הלימודים המיועדת, המופעלת והמושגת בכל אחת מהמדינות המשתתפות.
המחקר הנערך אחת לארבע שנים. מחקר טימס הבא ייערך בשנת 2019.