דלג אל

הצהרת נגישות

הוראה והערכה - למידה חוץ כיתתית

למידה חוץ כיתתית

למידה חוץ כיתתית

"הלמידה החוץ־כיתתית מציעה אלטרנטיבה ללמידה המסורתית, והיא מאפשרת הזדמנויות לשינוי בתוכני ההוראה ובדרכי ההוראה, לשינוי בתפקיד המורה ולאימוץ עקרונות פדגוגיים התומכים בדמות הבוגר של המאה ה־ 21 .
במקומות רבים בעולם וגם בישראל, התפתחו בעשרות השנים האחרונות צורות רבות של למידה חוץ־כיתתית: סיורים לימודיים בסביבה הקרובה, טיולים שנתיים, פעילות אתגר וגיבוש בטבע, מחקרי שדה,
פעילות במרכזי מדע ובמוזיאונים, חינוך יער, חינוך סביבתי, חינוך לחקלאות ועוד.

מזה שנים רבות משרד החינוך מקדם למידה חוץ־כיתתית מתוך הכרה בתרומתה החשובה, הן בהקמת תשתיות פיזיות ללמידה בחוץ (מרחבי למידה ירוקים, כיתות חוץ, הצללות וכו') והן באמצעות פיתוח תכנים והכשרת מורים לניצול תשתיות אלו."

(מתוך: עקרונות ללמידה חוץ כיתתית - סקירה. ד"ר נירית לביא אלון, פרופ' טלי טל)

מיפוי תוכניות לימודים בהתאמה להוראה מחוץ לכיתה, משרד החינוך (תשנ"ז):

מגדירים - זיהוי של מידע חזותי (הנחיות)

אולי תתעניינו גם ב...

אוריינות מדעית
מטרת החינוך בישראל לטפח לומד בעל ידע, מיומנויות וערכים שיאפשרו לו להתפתח לאדם משכיל, למצות יכולותיו ולתרום לחברה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.