"הלמידה החוץ־כיתתית מציעה אלטרנטיבה ללמידה המסורתית, והיא מאפשרת הזדמנויות לשינוי בתוכני ההוראה ובדרכי ההוראה, לשינוי בתפקיד המורה ולאימוץ עקרונות פדגוגיים התומכים בדמות הבוגר של המאה ה־ 21 .
במקומות רבים בעולם וגם בישראל, התפתחו בעשרות השנים האחרונות צורות רבות של למידה חוץ־כיתתית: סיורים לימודיים בסביבה הקרובה, טיולים שנתיים, פעילות אתגר וגיבוש בטבע, מחקרי שדה,
פעילות במרכזי מדע ובמוזיאונים, חינוך יער, חינוך סביבתי, חינוך לחקלאות ועוד.
מזה שנים רבות משרד החינוך מקדם למידה חוץ־כיתתית מתוך הכרה בתרומתה החשובה, הן בהקמת תשתיות פיזיות ללמידה בחוץ (מרחבי למידה ירוקים, כיתות חוץ, הצללות וכו') והן באמצעות פיתוח תכנים והכשרת מורים לניצול תשתיות אלו."
(מתוך: עקרונות ללמידה חוץ כיתתית - סקירה. ד"ר נירית לביא אלון, פרופ' טלי טל)