ההנחיות המתפרסמות בחוזר המנכ"ל מבטאות את עקרונות המדיניות החינוכית והניהולית של משרד החינוך ואת דרכי היישום שלהם. מטרת ההנחיות להגדיר תפקידים ולקבוע נהלים ולהסדיר את תהליכי העבודה במערכת החינוך ובגופים המפוקחים על ידה והקשורים אליה.
חזרה לראש הדף
נהלים
חזרה לראש הדף
אורחות חיים במוסדות חינוך
- אקלים חינוכי מיטבי והתמודדות מוסדות חינוך עם אירועי אלימות וסיכון (חוזר עה/8(ב) החלפה - 02.1-15)
- מניעת אלימות במשפחה - חובת היידוע
- היום השנתי במוסדות החינוך בנושא "מערכת החינוך נגד אלימות מינית"
- פגיעה של עובדי הוראה בתלמידים
- אקלים חינוכי מיטבי והתמודדות מוסדות חינוך עם אירועי אלימות וסיכון
- חובת הדיווח על עברה בקטין על פי חוק וחקירת תלמידים כקרבנות או כעדים
- מתן סיוע נפשי ותמיכה ע"י בית ספר לתלמיד שיש חקירה בעניינו
- נוהל עצירת תלמיד
- גופים המסייעים במקרי פגיעה מינית של תלמידים בתלמידים
- יצירת אקלים בטוח וצמצום האלימות במוסדות החינוך - המשך לחוזר הוראות הקבע סא/4 (ג)
חזרה לראש הדף
בחינות
- השימוש במילונים בבחינות הבגרות באנגלית
- בחינת הבגרות באנגלית לעולים חדשים, שימוש במילון (4.3-15)
- בחינות הבגרות באנגלית - הפעלת מבנה הצבירה
- רענון הודעות קודמות בנושא בחינות הבגרות בשפה האיטלקית ובשפה הסינית
- תנאים לבחינות הבגרות - בערבית
- שינוי חוקת הזכאות לתלמידי המסלול העיוני-חקלאי בבתי הספר החקלאיים
- חוברת הנחיות להכנת עבודת-גמר בביולוגיה
- בחינת הבגרות במוזיקה - רסיטלים
- בחינות הבגרות בגיאוגרפיה לתלמידים עיוורי צבעים
- חובת לימוד וחובת היבחנות של 2 יח"ל בהיסטוריה לכל התלמידים בחטיבה העליונה בחינוך הערבי והבדואי
- מבנה בחינת הבגרות בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה התשע"א
- לימודי הבחירה בהיסטוריה בחינוך הכללי לבוגרים ולנבחנים אקסטרניים - עדכון סעיף 4.3-12 בחוזר הודעות ומידע תשע/9(א)
חזרה לראש הדף
חינוך מיוחד
- מרכז תמיכה יישובי או אזורי ליישום חוק החינוך המיוחד ומתי"אות מתמחים לליקויי ראייה לתלמידים
- יישום חוק החינוך המיוחד: ועדת שילוב מוסדית, ועדת השמה ביושבה כערר על ועדת שילוב, ועדת השמה וועדת ערר
- יישום חוק החינוך המיוחד – השתתפות המשרד במימון שירותי הזנה, תוספת שירותי היקף וניקיון במהלך שנה"ל התש"ע
- הארכת שנת הלימודים
- תוכנית לימודים אישית בחינוך המיוחד
- תיקונים בנושא "תוכנית השילוב במסגרת החינוך הרגיל – לטיפול בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בכיתות רגילות"
- סיוע לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים במבחני המיצ"ב ובמבחני תוכנית החומש למגזרים הערבי והדרוזי (4.1-1)
- פרויקט "שילוב מנצ"ח" – מסלול שירות צבאי לבני נוער בעלי לקויות פיזיות-מוטוריות ולקויות ראייה
- מניעת נשירה
חזרה לראש הדף
ארגון ומנהל
חזרה לראש הדף
ביטחון, בטיחות ושעת חירום
- פעילויות חוץ-בית-ספריות – הבטחת הבטיחות בפעילויות המתקיימות מחוץ למוסד החינוכי: סיורים, פעילויות שדה ושטח ופעילויות מים
- הבטחת הבטיחות במעבדות
- הסברה וחינוך לבטיחות מונעת לקראת חופשת הקיץ
- בטיחות בחוף הים
- שמירה על בטיחותם ועל שלומם של ילדי הגן – רענון בדיקת הבטיחות לקראת פתיחת שנת הלימודים
- הבטחת שלום התלמידים ובטיחותם בשיעורי החינוך הגופני במערכת החינוך
- כללי ההתנהגות החינוכית, החברתית והספורטיבית לבתי ספר על יסודיים הנוטלים חלק בתחרויות ספורט – "האמנה החינוכית"
- בטיחות בל"ג בעומר ובאירועים שמתקיימות בהם מדורות ותהלוכות לפידים
חזרה לראש הדף
דרכי הוראה
חזרה לראש הדף
משלחות נוער לחו"ל
- נוהל אבטחת משלחות רשמיות היוצאות לחו"ל
- הנחיות להכנת ולשיגור משלחות רשמיות וציבוריות לחו"ל
- בקשת אישור ליציאת משלחת לפולין, לליטה ולצ'כיה
- "שגרירים צעירים" - משלחת נוער ישראלי למסע הסברה בחו"ל
- מסעות בני נוער לפולין ולצ'כיה
- פרסומים וחומרי הדרכה לפרויקט "את אחיי אנוכי מבקש"המסע לפולין כשיאו של תהליך חינוכי-חברתי-ערכי
אולי תתעניינו גם ב...
אמנות וחוקים
זכויות נותנים ומקבלים. זכויות הילדים מאפשרות לקבוע את גבולות ההתנהגות הראויים בין ילדים לבין עצמם ובין מבוגרים. על כן גבול זכותו של האחד או האחת הוא זכות האח...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!