חפש ב:

הערכה בית ספרית (40%)

חזרה

גאוטופ: למידה בדרך החקר

גאוטופ: למידה בדרך החקר

הגאוטופ- מהו?

ההוראה והלמידה המשמעותית נעשות בעיקר במסגרת ה"גאוטופ": למידה בדרך החקר או למידה מבוססת פרויקטים (PBL) מלווים בלימוד תכנים גאוגרפיים ומיומנויות גאוגרפיות רלבנטיות, אשר יתועדו ביומני תיעוד ורפלקציה ו/או תלקיט. תוצרי הלמידה יהיו מטלות ביצוע, עבודת חקר או מבחנים מסוגים שונים.

"גאוטופ" ב"גאוגרפיה - אדם וסביבה" עוסק בסוגיות ובדילמות שבהן התלמיד נדרש לפתור בעיה תוך שימוש מושכל בידע, להפיק מוצר המכוון לקהל יעד מוגדר ולהציגו. ה"גאוטופ" דורש מהתלמיד תשובה לאחר העמקה וחקר בנושא.

ללומדים בתחום הדעת במתכונת מורחבת מוצעות שלוש יחידות התמחות: כדור הארץ והסביבה, הפיתוח והתכנון המרחבי, האדם במרחב החברתי-תרבותי. מתוכן תיבחר יחידה אחת. כל תחום התמחות מיועדת למסגרת הוראה-למידה בהיקף של 180 שעות, ומאפשר ללומדים להרחיב, לבסס ולהעמיק את הידע בנושא הנבחר, וכן את השפה והמיומנויות הגאוגרפיות. נושאי יחידות ההתמחות מזמנים ללומדים מפגש עם תחומים שהם בחזית הלימוד הגאוגרפי והמחקר היישומי. 
במסגרת התכנית הלאומית ללמידה המשמעותית בחירה של אחד משלושת תחומי ההתמחות מהווה 40% מתכנית הלימודים לבגרות ב"גאוגרפיה ופיתוח הסביבה".
על מנת לאפשר למידה משמעותית בתחום ההתמחות הנבחר, מומלץ  לשלב למידת חקר המונחית על ידי המורה. למידת החקר יכולה לעסוק בנושאים שונים בתחום הגיאוגרפיה. 

> חוברת הנחיות לכתיבת גאוטופ
> סוגים של תוצרי גאוטופ והצעות למחוונים

חקר גאוטופ בשיתוף עם גורמים שונים

> חקר גאוטופ במועצה לישראל יפה: פרסום | קול קורא

>  הרשת הירוקה - "מניעים את הגלגל מחדש":

פרסום בעברית ובערבית  הסכם התקשרות  בעברית ובערבית.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.