על הנבחנים לבחור 2 נושאים מתוך 8. סמל שאלון 022387
תוכנית מותאמת – לימודי חובה
חזרה לראש הדףתכנית חדשה - מיקוד נושאי הלמידה למועדי תשפ"א:
- שאלון 022261, 022267 - רשימת הנושאים שייכללו בחומר הלימודים לבחינה במועדי חורף וקיץ תשפ"א
- שאלון 022261, 022267 - רשימה מפורטת של הנושאים שייכללו בחומר הלימודים לבחינה במועדי חורף וקיץ תשפ"א
תכנית חדשה אשנ"ב:
- שאלון 022261, 022267 - אשנ"ב לתכנית הלימודים המותאמת - לתלמידי י"א הנבחנים בתשפ"א
- שאלון 022261, 022267 - אשנ"ב לתכנית הלימודים המותאמת - לתלמידי י' הנבחנים בתשפ"ב ותשפ"ג
תכנית ישנה אשנ"ב למועדי תשפ"א (רק לתלמידי י"ב בתשפ"א):
- שאלון 022281 - אשנ"ב לתכנית הלימודים המותאמת - לתלמידי י"ב בלבד הנבחנים בתשפ"א
תכנית ישנה מיקוד נושאי הלמידה למועדי תשפ"א (רק לתלמידי י"ב בתשפ"א):
- שאלון 022281 - מיקוד לתכנית הלימודים המותאמת - לתלמידי י"ב בלבד הנבחנים בתשפ"א
- ההערכה החלופית (30%) לתלמידים המתחילים את לימודים בכיתה י' בתש"ף ונבחנים במועדי תשפ"א תהיה בנושא בית שני או ערים וקהילות.
- נושאי הלימוד, הצעות לצירים מארגנים, הצעות דידקטיות להוראת נושא בית שני או ערים וקהילות בלמידה פעילה, הוראה והערכה חלופית ניתן לקרוא בחוברת "עם הספר פותח ספר"
תוכנית בגרות עתירת מדיה - לימודי חובה
חזרה לראש הדףקול קורא להצטרפות להיבחנות בבגרות עתירת מדיה בחורף תשפ"ב ובחורף תשפ"ג
- בחינת הבגרות עתירת המדיה בהיסטוריה נערכת במחשבי בית הספר, והיא כוללת שאלות המשלבות מדיה דיגיטלית ומתמקדות בפיתוח האוריינות הדיגיטלית של התלמידים והתלמידות, לצד המיומנויות ההיסטוריות.
- שאלות עתירות מדיה משלבות מספר סוגי מקורות: סרטים, מפות דינמיות, אינפוגרפיקות ועוד.
- בחינת הבגרות עתירת המדיה (022267) מתקיימת במועד חורף בלבד, ותוכנית הלימודים בה זהה לתוכנית לימודי החובה (70%).
- בתי הספר המבקשים להגיש לבגרות עתירת המדיה בהיסטוריה בחורף תשפ"ב ו/או תשפ"ג, מתבקשים:
- לקרוא את הקול הקורא להצטרפות לבגרויות עתירות המדיה לשנת תשפ"ב
- למלא את טופס הרישום המקוון המופיע בקול הקורא.
- לוודא עמידה בתנאי הסף הטכנולוגיים של התכנית
- להשתלם בהשתלמות ייעודית במסגרת הפיתוח המקצועי
- על צוותי ההיסטוריה בבתי ספר המבקשים להגיש את תלמידיהם לבחינה זו לפנות למדריך האחראי, עמוס רבן
תכנית חדשה - מיקוד נושאי הלמידה למועדי תשפ"א:
- שאלון 022267 - רשימת הנושאים שייכללו בחומר הלימודים לבחינה במועדי חורף וקיץ תשפ"א
- שאלון 022267 - רשימה מפורטת של הנושאים שייכללו בחומר הלימודים לבחינה במועדי חורף וקיץ תשפ"א
תכנית חדשה אשנ"ב:
- שאלון 022267 - אשנ"ב לתכנית הלימודים המותאמת - לתלמידי י"א הנבחנים בתשפ"א
- שאלון 022267 - אשנ"ב לתכנית הלימודים המותאמת - לתלמידי י' הנבחנים בתשפ"ב ותשפ"ג
- ההערכה החלופית (30%) לתלמידים המתחילים את לימודים בכיתה י' בתש"ף ונבחנים במועדי תשפ"א תהיה בנושא בית שני או ערים וקהילות.
- נושאי הלימוד, הצעות לצירים מארגנים, הצעות דידקטיות להוראת נושא בית שני או ערים וקהילות בלמידה פעילה, הוראה והערכה חלופית ניתן לקרוא בחוברת "עם הספר פותח ספר"
תוכנית סחל"ב
חזרה לראש הדףמיקוד נושאי הלמידה - מועד קיץ תשפ"א - שאלון 022271
על התוכנית
- מטרת תוכנית סחל"ב (סקרנות, חשיבה, למידה בהנאה) ליצור קבוצה של בתי ספר מובילים בתחום דרכי הלמידה וההערכה בהיסטוריה, שיוכלו לסמן דרך וכיווני פעולה לכלל המערכת בהטמעת למידה משמעותית
- התוכנית מבוססת על שני צירים מרכזיים: למידה פעילה של התלמידים ופיתוח החשיבה ההיסטורית שלהם
- בתוכנית ההערכה היא בית ספרית ומבחן בגרות חיצוני המבוסס על חומר פתוח (ספרי הלימוד, המחברת האישית של התלמיד/ה וכל חומר אחר שנעשה בו שימוש בתהליך הלמידה)
תמ"ר - תוכניות ממירות היבחנות בבגרות חיצונית
חזרה לראש הדףעל התוכנית
תוכנית ההמרה המלאה מאפשרת להמיר את חובת ההיבחנות בבחינת הבגרות החיצונית בהערכה בית ספרית של הציון הכולל במקצוע ההיסטוריה בהיקף של שתי יח"ל. ההוראה מבוססת על תוכנית לימודים הנבנית על ידי המורים המלמדים בתוכנית, על יסוד תוכנית הלימודים המחייבת בהיסטוריה בחינוך הממלכתי לחטיבה העליונה.
תוכנית ההמרה המלאה מבקשת לקדם למידה והוראה הנשענות על הרחבה והעמקה של פרקי הלימוד הנבחרים, קידום החשיבה ההיסטורית ומיומנויות למידה שונות באמצעות דרכי הערכה מגוונות, בדגש על חשיבה היסטורית ולמידה בדרך החקר.
תוכנית מותאמת: לימודי בחירה - היסטוריה מורחב
חזרה לראש הדףהתכנית המותאמת לנבחנים אינטרניים לתש"ף-תשפ"א
- מיקוד תשפ"א שני - היסטוריה מורחב
- מיקוד תשפ"א - היסטוריה מורחב
- התכנית המותאמת לנבחנים אינטרניים לתש"ף-תשפ"א
70% מוגבר/מורחב
- יחידות רביעית וחמישית
על הנבחנים לבחור 2 נושאים מתוך 8. סמל שאלון 022387
30% מוגבר/מורחב
- היחידה השלישית לתלמידי בתי הספר (אינטרנים), היא סדנה לעבודת חקר
- במהלך השנה ילמד התלמיד נושא, שיבחר על-ידי המורה, ויאושר על-ידי המדריך (הנחיות מפורטות יש במסמך המצורף)
- תוצר הסדנה יהיה עבודת חקר
- העבודה תשקף את הנושא שבחר התלמיד (מתוך הנושא המרכזי בסדנה) ואת מיומנויות החקר שרכש
30% מוגבר/מורחב
- היחידה השלישית לתלמידי בתי הספר (אינטרנים), היא סדנה לעבודת חקר
- במהלך השנה ילמד התלמיד נושא, שיבחר על-ידי המורה, ויאושר על-ידי המדריך (הנחיות מפורטות יש במסמך המצורף)
- תוצר הסדנה יהיה עבודת חקר
- העבודה תשקף את הנושא שבחר התלמיד (מתוך הנושא המרכזי בסדנה) ואת מיומנויות החקר שרכש
התכנית המותאמת לנבחני משנה ואקסטרנים לתש"ף-תשפ"א
70% מוגבר/מורחב
- יחידות רביעית וחמישית
על הנבחנים לבחור 2 נושאים מתוך 8. סמל שאלון 022381 - מיקוד תשפ"א שני - היסטוריה מורחב - 70%
- מיקוד תשפ"א - היסטוריה מורחב - 70%
30% מוגבר/מורחב: אקסטרני
- היחידה השלישית, סמל שאלון 022382
הנושא ההיסטוריוגרפי לשנים תש"ף-תשפ"א: "השפעת מלחמת העולם הראשונה על הפרט/האדם" - מיקוד תשפ"א - היסטוריה מורחב - 30%
- עופר אבנר, "התגייסות חברתית וכלכלית במלחמת העולם הראשונה", בתוך זמנים 65, (1998/9) עמודים 111-95
- גלבלום אמירה, "מסרבות להיות אויבות: פמיניסטיות במלחמה הגדולה". בתוך כתב העת נגה, סרוק במט"ח
- ביינר גיא, גילויה מחדש של מגפת השפעת הגדולה, בתוך זמנים 113, חורף 2011
- בראל דן, "טרגדיה ירושלמית: מגפת הכולרה בעיר בשנת 1916." בתוך: ירושלים במלחמת העולם הראשונה, קובץ בעריכת יוסי צ'רני ועזרא פימנטל. הוצאת אריאל 2011, עמודים 93 - 108. (נמצא לקריאה בכותר עיון)
- שנקולבסקי זהבית, "ילדים וילדות ביישוב היהודי בא"י בזמן מלה"ע ה-1. בתוך: קתדרה 165 תשרי תשע"ח (2017). עמודים 98-67
30% מוגבר/מורחב: אקסטרני
- היחידה השלישית, סמל שאלון 022382
הנושא ההיסטוריוגרפי לשנים תש"ף-תשפ"א: "השפעת מלחמת העולם הראשונה על הפרט/האדם"
- עופר אבנר, "התגייסות חברתית וכלכלית במלחמת העולם הראשונה", בתוך זמנים 65, (1998/9) עמודים 111-95
- גלבלום אמירה, "מסרבות להיות אויבות: פמיניסטיות במלחמה הגדולה". בתוך כתב העת נגה, סרוק במט"ח
- ביינר גיא, גילויה מחדש של מגפת השפעת הגדולה, בתוך זמנים 113, חורף 2011
- בראל דן, "טרגדיה ירושלמית: מגפת הכולרה בעיר בשנת 1916." בתוך: ירושלים במלחמת העולם הראשונה, קובץ בעריכת יוסי צ'רני ועזרא פימנטל. הוצאת אריאל 2011, עמודים 93 - 108. (נמצא לקריאה בכותר עיון)
- שנקולבסקי זהבית, "ילדים וילדות ביישוב היהודי בא"י בזמן מלה"ע ה-1. בתוך: קתדרה 165 תשרי תשע"ח (2017). עמודים 98-67
תוכנית מותאמת עולים חדשים
חזרה לראש הדף- מיקוד 70% לעולים חדשים - תכנית חדשה - שאלון 022264 - רשימת הנושאים שייכללו בחומר הלימודים לבחינה במועדי חורף וקיץ תשפ"א
- אשנ"ב לעולים חדשים - תכנית חדשה - שאלון 022264 - לבחינה במועדי חורף וקיץ תשפ"א
- מיקוד 70% לעולים חדשים - תכנית ישנה- שאלון 022284 - רשימת הנושאים שייכללו בחומר הלימודים לבחינה במועדי חורף וקיץ תשפ"א
- אשנ"ב לעולים חדשים - תכנית ישנה- שאלון 022264 - לבחינה במועדי חורף וקיץ תשפ"א
תוכנית מותאמת נבחני משנה ואקסטרנים
חזרה לראש הדף- מיקוד 70% לנבחני משנה ואקסטרנים - תוכנית חדשה - שאלון 022261
- אשנ"ב לתכנית הלימודים המותאמת - תוכנית חדשה - שאלון 022261
- מיקוד 70% לנבחני משנה ואקסטרנים - תוכנית ישנה - שאלון 022281
- אשנ"ב לתכנית הלימודים המותאמת - תוכנית ישנה - שאלון 022281
- מיקוד 30% לנבחני משנה ואקסטרנים - תוכנית חדשה - שאלון 022262
- שאלון 022282 - אשנ"ב 30% לנבחני משנה ואקסטרנים - תוכנית חדשה
- דגם בחינה שאלון 30% - 022262
- מיקוד 30% לנבחני משנה ואקסטרנים - תוכנית ישנה - שאלון 022282
- שאלון 022282 - אשנ"ב לתכנית הלימודים הישנה
- שאלון 022264 - מיקוד 70% לנבחני משנה ואקסטרנים עולים חדשים - תכנית חדשה
- שאלון 022284 - מיקוד 70% לנבחני משנה ואקסטרנים עולים חדשים - תכנית ישנה
- שאלון 022252 - מיקוד 30% לנבחני משנה ואקסטרנים עולים חדשים - תכנית חדשה
- שאלון 022272 - מיקוד 30% לנבחני משנה ואקסטרנים עולים חדשים - תכנית ישנה
דגם בחינת בגרות לעולים חדשים
תוכנית מותאמת לכבדי שמיעה וחרשים
חזרה לראש הדףתוכנית להשכלה כללית (יחידה פנימית)
חזרה לראש הדף• לימודי ההשכלה הכללית מיועדים להרחיב את אופקיו של הלומד, לעורר את סקרנותו ולהעמיק את ידיעותיו בתחום הדעת
• יחידות הלימוד כוללות סוגיות נבחרות בלימודי היסטוריה מוגבר, הקרובות לעולמם של התלמידים ומרחיבות דעתו של אדם
• לימודי 'השכלה כללית' בהיסטוריה מוגבר מיועדים לתלמידים שלא בחרו להגביר לימודי היסטוריה
• תלמידים שלמדו יחידות אלה בכיתה י', ובחרו להרחיב היסטוריה לאחר מכן, יצטרכו להשלים קורס אחר של 'השכלה כללית'
עבודות גמר
חזרה לראש הדףהנחיות ודגשים להכנת הצעות חקר, עבודות הגמר ובדיקתן.