מטפחים את ההבעה בעל פה, חינוך לשוני

השפה הדבורה משתנה לפי ההקשר, מטרת התקשורת ויחסי הדובר עם קהלו. כאשר הנסיבות רשמיות, נחוץ תכנון מוקפד יותר: הדוברים צריכים לשקול מה ייאמר, כיצד יתאימו את הנאמר למאזינים, כיצד ישמרו על רציפות וסדר. הצגת נושא לפני קהל כרוכה גם בהקשבה ובמעקב אחרי תגובות האחרים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף
שיח דיאלוגי: מדברים על מה שביני לבינך – יחידות הוראה ומאגרי כלים
היחידות עוסקת בסוגיות חברתיות מעולמם של התלמידים. היחידות מבוססות על ההישגים הנדרשים בתוכנית הלימודים בחינוך הלשוני (תשס"ג) - הישג נדרש 1- "האזנה ודיבור למטרות שונות.
הרעיון שלי
בבית הספר על שם שמעון פרס בראש העין החליטו להביא את רעיון טד גם לתלמידים. באירוע מרשים וחגיגי הוקמו בבית הספר 'בימות דיבור' ועליהן התקיימו באותה עת עשר הרצאות שונות. ההרצאות הועברו מול קהל ...
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
חודש הקריאה בחינוך הלשוני
כמידי שנה גם השנה אנו חוגגים את חודש הקריאה, חג לאומי לאוהבי ספר, ששיאו שבוע הספר העברי. בנוסף למכירת ספרים, מתקיימים במהלך תקופה זו אירועים ספרותיים, כגון מ...
ייחודו של יוצר, ספרות
רשימת היוצרים ביחידה "ייחודו של יוצר" על פי תוכנית הלימודים החדשה בספרות
אוצר מילים - איך יוצרים מילים בעברית? חינוך לשוני
היחידה ממוקדת בהבנת המנגנון ליצירת מילים בעברית. איך נוצרות המילים? איך נוצרות מילים חדשות הנכנסות לשפה?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!