הילדים יצפו בסרטון 'הילדים משכונת חיים' ובו רחלה מבקשת בטלפון מאדון חלוצי שיעביר ליחזקאל מהמכולת את רשימת המצרכים הנחוצים לה מהמכולת.
זה מה שכתב חלוצי: לחם לא צריך לחמניות יש למחר אולי אחת שיהיה ביצים לפחות עשר גלידה יש בבית בקבוקים להחזרה על המרפסת חלב
אז מה בעצם ביקשה רחלה?
הילדים יצפו בסרטון וידונו בהבדלים שבין דיבור לכתיבה בהעברת מסרים ובחשיבותם של סימני הפיסוק בלשון הכתובה.
סימני פיסוק והשימוש בהם, חינוך לשוני

סימני הפיסוק נוהגים בשפה הכתובה, הם מְקִלִּים על הקריאה ומסייעים לקורא בהבנת הטקסט.
הם מציינים סיומים והתחלות, הפסקות והנגנות. שיטת הפיסוק המשמשת כיום היא המצאה חדשה יחסית שהתפתחה בהדרגה רק אחרי המצאת הדפוס באמצע המאה ה-15.
ביחידה זו ילמדו התלמידים לחשוב על סימני הפיסוק כשהם קוראים וכותבים ולהשתמש בהם הלכה למעשה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
בין דיבור לכתיבה: לחשיבות סימני הפיסוק בלשון הכתובה (כיתות ג-ו)
אולי תתעניינו גם ב...
חודש הקריאה בחינוך הלשוני
כמידי שנה גם השנה אנו חוגגים את חודש הקריאה, חג לאומי לאוהבי ספר, ששיאו שבוע הספר העברי. בנוסף למכירת ספרים, מתקיימים במהלך תקופה זו אירועים ספרותיים, כגון מ...
פסח בחינוך הלשוני
בחטיבה זו מגוון פעילויות לכיתות הנמוכות והגבוהות בתחום ההאזנה, הבנת הנקרא, הרחבת אוצר מילים ופיתוח המודעות לתקינות הלשונית – הכול בהקשרים רלוונטיים לחג הפסח
ל"ג בעומר בחינוך הלשוני
ביחידה זו נתמקד בל"ג בעומר. באמצעות הדיון בחג נטפח את יכולת הדיבור בציבור, הקריאה וההבנה ואת הרגישות הלשונית למילים. ל"ג בעומר מזמן גם לימוד של ערכן המספרי ש...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!