התוכנית "קריאה מהנה!" מיועדת לקידום מיומנויות שטף הקריאה, וההתערבות נעשית על מצע של טקסטים מסוגים שונים ובזיקה להבנת הנקרא. תוכנית ההוראה מבוססת על הגישה הפסיכו־פדגוגית המתבוננת על הקשרים ההדוקים ועל יחסי הגומלין המתקיימים בין רגש לקריאה, ועל המקום המשמעותי של המורה במרחב המתווך שבין התלמיד לטקסט.
תהליכי ההוראה בתלקיט עוצבו כך שיתמכו במסוגלות התלמידים לקרוא ולחוות הצלחה בקריאה, ושיעוררו הנעה לקריאה והנאה מקריאה.
תהליכי ההוראה והזדמנויות הלמידה מהודקים ומדויקים לקידום היבטים רגשיים אלה, בתוך תהליך התערבותי המקדם את מיומנויות שטף הקריאה ואת התשתיות הלשוניות והקשביות המעורבות בקריאה.
החלק הראשון מבוסס על קריאה של טקסטים מסוג: בדיחות, סיפורים וקטעי מידע, והוא מיועד לתלמידים בכיתות ב-ד שרכשו את הקריאה אך לא ביססו את מיומנות שטף הקריאה.
החלק השני מבוסס על קריאה של כתבות מתוך כתבי עת לילדים, והוא מיועד לתלמידים בכיתות ד-ו הזקוקים לתוכנית לביסוס מיומנויות שטף הקריאה.
"קריאה מהנה!"
חזרהאולי תתעניינו גם ב...
עידוד הקריאה
קריאה מרובה קשורה להישגים לימודיים, להרחבת הדעת, לעושר לשוני ויש לה תרומה להבנה חברתית ורווחה רגשית. לאור חשיבות הקריאה, האתגר העומד בפנינו כמורים הוא לעודד ...
ספרי לימוד, סביבות תוכן, אתרים ומאגרי מידע
ספרי לימוד, סביבות תוכן, אתרים ומאגרי מידע להוראת העברית חינוך לשוני
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!