קריאה דיאלוגית של ספרים בכיתה

חזרה

תוכנית לימוד

עזרים להוראה

קריאה של כתבות אקטואליות בכיתה

תוכנית ההוראה עוסקת בקריאה של כתבות אקטואליות בכיתה. התוכנית מובוססת על מודל ההוראה ההוליסטי "מטקסט לשיעור" ומתמקד בקריאה של כתבות אקטואליות בכיתה. התוכנית מתאימה לכיתות ד-ו. ייחודיותה של התוכנית נעוצה בכך שהיא מפגישה את התלמידים עם טקסטים אקטואליים ואותנטיים הלקוחים מהעיתונות היומית, מכתבי עת ומירחונים לילדים. הכתבות האקטואליות מהוות כר בלתי נדלה של תכנים אקטואליים – חברתיים, סביבתיים, תרבותיים ואחרים. קריאה של כתבות אקטואליות פותחת בפני התלמידים צוהר לעולם האקטואליה, וחושפת אותם למתרחש בארץ ובעולם במעגלי קרבה שונים. דרך הטקסטים האקטואליים שהתלמידים יקראו במהלך השנה, הם לא רק יפתחו וישכללו את כישוריהם האורייניים, אלא גם יעשירו את עולמם האינטלקטואלי והערכי.

יישום מודל ההוראה "מטקסט לשיעור" בשילוב יישומים בבינה מלאכותית

מודל ההוראה "מטקסט לשיעור" נועד לתהלוך קריאה מונחית של טקסטים מעולם השיח העיוני עם תלמידים בכיתה. באמצעות פרומפטים מובנים מראש, המורים יכולים ליצור מערך שיעור שלם המבוסס על מודל ההוראה "מטקסט לשיעור" ובתוך כך לחסוך זמן ולהרחיב את הרעיונות לפעילויות מהנות המקדמות למידה משמעותית.

יישומים בפלטפורמת Napkin לקידום הבנה מטא־טקסטואלית

שילוב טכנולוגיית AI לקידום הבנת הנקרא והעמקת השיח המטא־טקסטואלי בשיעורי עברית. הפרקטיקה מאפשרת לתלמידים לפתח חשיבה ביקורתית ויכולת ניתוח טקסט באמצעות המרה ויזואלית של תכנים.

יישומים בבינה מלאכותית לתכנון שיעור במודל ההוראה "מטקטס לשיעור" - פרומפטים

אולי תתעניינו גם ב...

יסודות הקריאה והכתיבה
יסודות הקריאה והכתיבה - ידע מקצועי ודידקטי בהוראת העברית: חינוך לשוני
"זרעי קיץ"
תוכנית פדגוגית לקידום הלמידה השפתית והאוריינות במסגרת בית הספר של החופש הגדול
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!