התוכנית הפדגוגית בחינוך הלשוני לציון אירועי שבעה באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל' נועדה להעניק לכם, המורים, כלים לניהול השיח עם התלמידים סביב התכנים הקשים, העולים בתקופה מורכבת זו, באופן רגיש ותואם גיל.
התוכנית מבוססת על קריאה שיתופית של טקסטים שכתבו וציירו ילדים ברחבי הארץ בסמוך לפרוץ המלחמה ובחודשים שלאחר מכן.
הטקסטים נכתבו במסגרת המיזם "כותבים היסטוריה" אותו הוביל האגף לחינוך יסודי. מאות הטקסטים שכתבו וציירו התלמידים שמורים כעת בספרייה הלאומית.
בין הפריטים שלוקטו ואוגדו יחד בתוכנית זו תמצאו הרהורים, סיפורים אישיים, ציורים ועדויות אישיות. הטקסטים שהתלמידים כתבו והציורים שציירו מהווים מסגרת התייחסות לשיח המתמקד בנרטיבים העולים מהטקסטים ומהציורים. הקריאה השיתופית מלווה בפעילויות המזמנות תגובה בשיח, בכתיבה וביצירה. מטרת הפעילויות היא להדגיש את נקודות האור והתקווה במציאות הנוכחית, לנסוך ביטחון, לחזק חוסן אישי ולעצב נקודת מבט אופטימית.
צוות הפיקוח על הוראת העברית ביסודי.
כותבים היסטוריה
חזרהתוכנית לימוד
אולי תתעניינו גם ב...
פיתוח מקצועי
מסגרות הכשרה ופיתוח מקצועי, מיועדות למורים או למנחים המעוניינים להעמיק את הידע המקצועי בענפים השונים של הוראת העברית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!