דלג אל

תקשורת בגוף האדם: החושים ומערכת העצבים

תקשורת בגוף האדם: החושים ומערכת העצבים

מערכות תקשורת בגוף (אברי חישה ומערכת העצבים) אחראיות על קליטה של גירויים מהסביבה הפנימית והחיצונית ועל תגובה של הגוף להם.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף

יחידות הוראה מתוקשבות

תקשורת - קליטת מידע מהסביבה על ידי החושים וחשיבותו לתפקוד בני אדם
תקשורת - קליטת מידע מהסביבה על ידי החושים וחשיבותו לתפקוד בני אדם
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיה

נושא משנה: תפקודים של מערכות או תהליכים ביצורים חיים.
יחידת ההוראה "קליטת מידע מהסביבה על ידי החושים וחשיבותו לתפקוד בני אדם" עוסקת בחושים ובחשיבותם לתפקוד ולהתמצאות בסביבה החיצונית. במהלך היחידה ילמדו התלמידים על חמשת החושים – ראייה, שמיעה, מגע, ריח, טעם, בדגש על חוש הראייה וחוש השמיעה. הלמידה כוללת מגוון התנסויות שמטרתן להעמיק את הבנת הצורך בחושים לשם תקשורת, להכיר עקרונות מדעיים המסבירים את דרכי קליטת הגירויים, להבין את החשיבות של המוח בעיבוד ובפעְנוח של מידע (היכולת להבין ולהגיב) ולהכיר אמצעים טכנולוגיים המסייעים לנו לשפר ולהרחיב את יכולות הראייה והשמיעה שלנו.
במהלך היחידה יבנו התלמידים אמצעים טכנולוגיים פשוטים להגברת יכולת השמיעה, יכירו דרכי תקשורת של אנשים עם צרכים מיוחדים המתמודדים עם ליקויים בחוש הראייה והשמיעה וייחשפו ליכולות הראייה של הדבורים.
במקצת מהפריטים מצוינת ההתאמה לדרגות קושי שונות, כך שאפשר להתאים את הפעילויות לתלמידים מסוימים או לכיתה כולה.

תקשורת וחושים חלק  ב'
תקשורת וחושים חלק ב'
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיה

נושא משנה: תפקודים של מערכות או תהליכים ביצורים חיים.
יחידה זו תעסוק בחושים טעם, מגע וריח. נדגיש את אברי החוש הקולטים את המידע: פה, עור ואף.  נתאר את היתרונות של חושים אלה כמאפשרים התמצאות בסביבה, הימנעות מסכנה (ריחות לא נעימים בסביבה או של מזון או באמצעות קולטני חישה בעור) וגם הנאה. נוסף על כך תעסוק היחידה בשמירה על בריאות העור והגוף ובהתנהגות נכונה בשמש.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

אנרגייה – סוגים, המרות ומעברים
חומרי הוראה בנושא סוגי אנרגייה, אנרגייה חשמלית, אנרגיית תנועה, חום, אנרגיית קול, אנרגיית קרינה (אור), המרות אנרגייה מסוג לסוג ומעברי אנרגייה מגוף לגוף
פתרון בעיות בטכנולוגיה
כיצד ניגשים לפתרון בעיה בדרך טכנולוגית ומה צריך לדעת כדי לבנות מוצר טכנולוגי?
האוזן
כיצד מותאמת האוזן לביצוע תפקידה? כיצד בנויה האוזן ומהו התהליך באמצעותו מתאפשרת שמיעתנו? כיצד משפיע הרעש על בריאותנו וכיצד ניתן לשפר את השמיעה?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.