פעילות חוץ כיתתית חווויתית בה יכירו התלמידים מאפיינים של עצמים שונים בסביבת בית הספר בעזרת חושיהם
למורה | לתלמיד | לתלמיד בערבית
מערכות תקשורת בגוף (אברי חישה ומערכת העצבים) אחראיות על קליטה של גירויים מהסביבה הפנימית והחיצונית ועל תגובה של הגוף להם.
נושא משנה: תפקודים של מערכות או תהליכים ביצורים חיים.
יחידת ההוראה "קליטת מידע מהסביבה על ידי החושים וחשיבותו לתפקוד בני אדם" עוסקת בחושים ובחשיבותם לתפקוד ולהתמצאות בסביבה החיצונית. במהלך היחידה ילמדו התלמידים על חמשת החושים – ראייה, שמיעה, מגע, ריח, טעם, בדגש על חוש הראייה וחוש השמיעה. הלמידה כוללת מגוון התנסויות שמטרתן להעמיק את הבנת הצורך בחושים לשם תקשורת, להכיר עקרונות מדעיים המסבירים את דרכי קליטת הגירויים, להבין את החשיבות של המוח בעיבוד ובפעְנוח של מידע (היכולת להבין ולהגיב) ולהכיר אמצעים טכנולוגיים המסייעים לנו לשפר ולהרחיב את יכולות הראייה והשמיעה שלנו.
במהלך היחידה יבנו התלמידים אמצעים טכנולוגיים פשוטים להגברת יכולת השמיעה, יכירו דרכי תקשורת של אנשים עם צרכים מיוחדים המתמודדים עם ליקויים בחוש הראייה והשמיעה וייחשפו ליכולות הראייה של הדבורים.
במקצת מהפריטים מצוינת ההתאמה לדרגות קושי שונות, כך שאפשר להתאים את הפעילויות לתלמידים מסוימים או לכיתה כולה.
נושא משנה: תפקודים של מערכות או תהליכים ביצורים חיים.
יחידה זו תעסוק בחושים טעם, מגע וריח. נדגיש את אברי החוש הקולטים את המידע: פה, עור ואף. נתאר את היתרונות של חושים אלה כמאפשרים התמצאות בסביבה, הימנעות מסכנה (ריחות לא נעימים בסביבה או של מזון או באמצעות קולטני חישה בעור) וגם הנאה. נוסף על כך תעסוק היחידה בשמירה על בריאות העור והגוף ובהתנהגות נכונה בשמש.
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.