STEM (ראשי תיבות של Science, Technology, Engineering ו-Mathematics) הוא תהליך למידה רב-תחומי בין מקצועות הליבה במדעים המבוסס על ההבנה שאין באמת הפרדה דיסציפלינרית בין המקצועות השונים.
תוכניות לימוד המבוססות על גישת STEM הן מהמובילות והחדשניות בעולם. תחומי הלימוד הנכללים ב-STEM נחשבים כיום לפורצי דרך, מהווים זרז בהכשרת דור ה- Start-Up הבא, מסייעים בצמצום פערים חברתיים ובהענקת מוכנות מקצועית ועיונית לקראת תעסוקה בחברה.
מטרת הלמידה בגישת STEM היא שכלל התלמידים יהיו מסוגלים לתפקד כאזרחי העתיד בהצלחה בעולם מתפתח טכנולוגית. השכלה מוצלחת של STEM בלימודי בתי הספר כוללת היבטים שונים של אוריינות - הידע וההבנה של מושגים מדעיים ומתמטיים והתהליכים הנדרשים לקבלת החלטות, השתתפות בנושאים אזרחיים ותרבותיים ובכלכלה יעילה.
למידה בגישת STEM מתאפיינת בידע של מושגי מפתח וביכולת לקשר ידע זה בין הדיסציפלינות. בנוסף, מתאפיינת אוריינות STEM בניתוח בעיות רלוונטיות לחיי היום־יום של הלומד ושל החברה, ובפתרון בעיות אלה.
הוראת STEM מבוססת על האתגרים המפורטים ביעדים לפיתוח בר קיימא 2030: חיסול העוני והרעב, אנרגיה מתחדשת וכיוצ"ב, ועל האתגרים הגדולים בתחום ההנדסה, כגון: פיתוח תרופות, מציאות מדומה, אינפורמטיקה לבריאות, מרחב סייבר מאובטח, הנדסה וכלים לתגליות מדעיות.