דלג אל

תפעול ופתרון של בעיות

תפעול ופתרון של בעיות

אוריינות תפעול ופתרון בעיות כוללת ידע, מיומנויות ותהליכי חשיבה המאפשרים לעשות שימוש במגוון תוכנות ורכיבי חומרה ולפתור בעיות בסיסיות, להשתמש ביעילות בסביבות עבודה דיגיטליות בהתנהלות השוטפת, להשתמש ביישומים דיגיטליים ובממשקים שונים וללמוד באופן עצמאי ברשת.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף

יחסי גומלין בסביבה

יחסי גומלין בסביבה

בפעילות זו התלמידים יוצרים אנימציה במצגת PPT הממחישה מה קורה בסביבה כאשר נעלם ממנה "שחקן" או כאשר מתווסף לה "שחקן". אפשר לקיים את הפעילות בסביבה דמיונית או לבנות סביבת חיים אמיתית. הפעילות מפתחת מיומנות של יצירת אנימציה דרך שימוש בהנפשות.

חזרה לראש הדף

תחקיר המזון הגדול

תחקיר המזון הגדול

התלמידים יעשו תחקיר על סוגי מזון שונים בסגנון "כלבוטק". הכיתה תחולק לצוותים. כל צוות יקבל סוג אחד של מאכל נפוץ על שולחן האוכל הישראלי ויצטרך להשוות את ההרכב התזונתי של אותו מאכל המיוצר בחברות המזון השונות. המוצרים ידורגו והממצאים וההמלצות יוצגו בפני הכיתה. הפעילות תורמת לפיתוחן של מיומנויות אלו: חקר נתונים בעזרת גיליון אלקטרוני, מיון נתונים, בניית מצגת וחיפוש נתונים.

חזרה לראש הדף

ארץ נהפוך הוא

ארץ נהפוך הוא

בפעילות זו יעברו התלמידים חוויה של יצירה ובנייה של ארץ נהפוך הוא הבנויה מצורות בעלות סימטרייה שיקופית. המחשב מאפשר לתלמידים להתנסות ביצירה של צורות בעלות סימטריות שיקופיות הקרובות לעולמם. התלמידים מצלמים את העולם הקרוב אליהם ויוצרים מהתמונות עולם סימטרי. כך הם מעמיקים ומטמיעים משמעותית את הבנת המושג סימטרייה שיקופית. הפעילות מזמנת לילדים מבט נוסף לעקרון ה"ונהפוך הוא" בחג הפורים – והפעם בתחום הגאומטרייה.

חזרה לראש הדף

כרזת הוויטמינים

כרזת הוויטמינים

בפעילות זו יצרו התלמידים כרזה בנושא ויטמינים שנועדה לקיר המטבח. על הכרזה להציג גרפית את שם הוויטמין, תרומתו לגוף ובאילו מאכלים אפשר למצוא אותו. הפעילות משלבת התנסות בהצגה ויזואלית של תוכן עם לימוד נושא הוויטמינים.

חזרה לראש הדף

הרצאות, פרקטיקות, מיומנויות וקורסים

נדרשת הזדהות משרד החינוך
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

אוריינות אתיקה, מוגנות ואבטחת מידע במרחב הדיגיטלי
כיצד להתנהל ברשת ולהיות מוגן במרחב הדיגיטלי?
אוריינות מידע בסביבה דיגיטלי​ת
כיצד להשתמש בכלים דיגיטליים ייעודיים בתהליכים של איסוף, עיבוד וארגון של מידע? כאן תמצאו הנחיות, דוגמאות וכלים מומלצים
שיתופיות בסביבה הדיגיטלית
הכירו סביבות, כלים ודוגמאות ללמידה שיתופית בין קבוצות, כיתות, בתי ספר ומדינות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.