בפעילות זו התלמידים יוצרים אנימציה במצגת PPT הממחישה מה קורה בסביבה כאשר נעלם ממנה "שחקן" או כאשר מתווסף לה "שחקן". אפשר לקיים את הפעילות בסביבה דמיונית או לבנות סביבת חיים אמיתית. הפעילות מפתחת מיומנות של יצירת אנימציה דרך שימוש בהנפשות.
תפעול ופתרון של בעיות
אוריינות תפעול ופתרון בעיות כוללת ידע, מיומנויות ותהליכי חשיבה המאפשרים לעשות שימוש במגוון תוכנות ורכיבי חומרה ולפתור בעיות בסיסיות, להשתמש ביעילות בסביבות עבודה דיגיטליות בהתנהלות השוטפת, להשתמש ביישומים דיגיטליים ובממשקים שונים וללמוד באופן עצמאי ברשת.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
יחסי גומלין בסביבה
תחקיר המזון הגדול
התלמידים יעשו תחקיר על סוגי מזון שונים בסגנון "כלבוטק". הכיתה תחולק לצוותים. כל צוות יקבל סוג אחד של מאכל נפוץ על שולחן האוכל הישראלי ויצטרך להשוות את ההרכב התזונתי של אותו מאכל המיוצר בחברות המזון השונות. המוצרים ידורגו והממצאים וההמלצות יוצגו בפני הכיתה. הפעילות תורמת לפיתוחן של מיומנויות אלו: חקר נתונים בעזרת גיליון אלקטרוני, מיון נתונים, בניית מצגת וחיפוש נתונים.
ארץ נהפוך הוא
בפעילות זו יעברו התלמידים חוויה של יצירה ובנייה של ארץ נהפוך הוא הבנויה מצורות בעלות סימטרייה שיקופית. המחשב מאפשר לתלמידים להתנסות ביצירה של צורות בעלות סימטריות שיקופיות הקרובות לעולמם. התלמידים מצלמים את העולם הקרוב אליהם ויוצרים מהתמונות עולם סימטרי. כך הם מעמיקים ומטמיעים משמעותית את הבנת המושג סימטרייה שיקופית. הפעילות מזמנת לילדים מבט נוסף לעקרון ה"ונהפוך הוא" בחג הפורים – והפעם בתחום הגאומטרייה.