בפעילות זו יבנו התלמידים בעזרת תמונות תעודת זהות המייצגת אותם בלי לציין בה את שמם. הילדים יחפשו תמונות המייצגות את מה שהם עושים, מה שהם טובים בו ומה שהם אוהבים ויבנו שקף אחד המייצג אותם. לרשות התלמידים – דוגמה, שאלות מנחות וסרטוני סמן המסבירים כיצד למלא את המשימה. בתום הבנייה יאוחדו השקפים למצגת אחת שתוקרן במליאה, והכיתה תנסה לנחש של מי תעודת הזהות.
צריכה ויצירה של תוכן במדיה הדיגיטלית

אוריינות המדיה הדיגיטלית היא היכולת להתמצא במרחב המקוון, להכיר את מאפייניה, להעריך את האיכות והאמינות של מסרים עתירי צורות ייצוג מתוך זיהוי מאפייני המידע. עוד כוללת מיומנות זו יצירת תוכן מולטימדיה באמצעות כלים דיגיטליים מגוונים וקידום תקשורת בין-אישית וקבוצתית באופן יעיל ומותאם לצרכים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
תעודת זהות בתמונות

מפות נושא

הפעילות מזמנת מיומנות איתור, עיבוד ועיצוב של מידע מילולי וחזותי. התלמידים נדרשים לתרגם מידע חזותי-מרחבי (מפה) לטבלה. הפעילות מפתחת חשיבה מסדר גבוה ומקנה לתלמידים יכולת לפתח גמישות בטיפול במידע ובניהולו. לפעילות כמה שלבים והיא מאפשרת למורה לסייע ללומדים בשלבים השונים של עיבוד המידע המילולי והחזותי. הכלים המקוונים השונים שבאמצעותם הלומד מחפש, מארגן או יוצר מידע מפתחים אצלו יכולות של למידה עצמית.
- לפעילות: למורה
מנהלים את הטיול השנתי

הפעילות נועדה להעביר לתלמידים חלק מנטל האחריות לטיול השנתי. הכיתה תחולק לצוותים, וכל צוות יהיה אחראי לתחום אחר של הטיול. המטרה היא להעניק לתלמידים תחושה אמיתית של אחריות ולאפשר להם להכיר את מסלול הטיול המתוכנן ואת האתרים שבהם הם צפויים לבקר בדרכם. את העבודה ילווה "תיק הטיול" – מצגת שיתופית שירוכזו בה תוצרי עבודת התלמידים, כל צוות בתחומו.
"חיים שכאלה"

בפעילות זו יתבקשו התלמידים ליצור תוכנית "חיים שכאלה" ובה תיבחר לגיבורת התוכנית אישיות תנ"כית או היסטורית שאינה בין החיים. הכוונה היא לדמויות כגון שלמה המלך, הורדוס, מוצרט, אברהם לינקולן או אלברט איינשטיין – לפי התקופה הנלמדת בכיתה. התלמידים יתחלקו לצוותים, וכל צוות יבחר דמויות משנה המספרות על הדמות העיקרית גיבורת התוכנית. הצוות ייצור סרטון שבו תתאר דמות המשנה (תלמיד מחופש) את יחסיה עם גיבור/ת התוכנית ותספר את סיפורה. בתום העבודה תוצג התוכנית במסגרת התכנסות חגיגית בהשתתפות התלמידים ואורחים נוספים, ובה יוקרנו הסרטונים שהכינו הצוותים. הפעילות מסייעת בפיתוחן של מיומנויות חיפוש מידע ונתונים על תקופות היסטוריות, עבודה שיתופית, ארגון מידע בטבלה, צילום וידאו, עריכת וידאו, עריכת תמונות ועריכת קול.
תערוכת המִחזור הגדולה
המהדורה המרכזית
ירחון דיגיטלי עתיק
מפות חשיבה

הפעילות עוסקת באופן יצירתן של מפות חשיבה לארגון מובנה ויצירתי של ידע ורעיונות.
60 שניות על

יחידה זו מורכבת מ-10 שיעורים, ובמהלכם ייצרו התלמידים "שישים שניות" בנושא שיבחרו ויציגו אותו בסרטון הכולל קריינות והמחשה חזותית. הפעילות מציעה תהליך עבודה מובנה המורכב מיחידות שונות כולל חקר ואיסוף מידע.