חפש ב:

אוריינות המדיה הדיגיטלית

אוריינות המדיה הדיגיטלית

אוריינות המדיה הדיגיטלית או אוריינות חזותית היא מכלול הידע, המיומנויות ותהליכי החשיבה הנדרשים ליצירה ולהפצה של מסרים תקשורתיים עתירי צורות ייצוג ובעלי משמעות קולקטיבית בהקשרים לימודיים, חברתיים ותרבותיים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

תעודת זהות בתמונות

תעודת זהות בתמונות

בפעילות זו יבנו התלמידים בעזרת תמונות תעודת זהות המייצגת אותם בלי לציין בה את שמם. הילדים יחפשו תמונות המייצגות את מה שהם עושים, מה שהם טובים בו ומה שהם אוהבים ויבנו שקף אחד המייצג אותם. לרשות התלמידים – דוגמה, שאלות מנחות וסרטוני סמן המסבירים כיצד למלא את המשימה. בתום הבנייה יאוחדו השקפים למצגת אחת שתוקרן במליאה, והכיתה תנסה לנחש של מי תעודת הזהות.

> לפעילות

מפות נושא

מפות נושא

הפעילות מזמנת מיומנות איתור, עיבוד ועיצוב של מידע מילולי וחזותי. התלמידים נדרשים לתרגם מידע חזותי-מרחבי (מפה) לטבלה. הפעילות מפתחת חשיבה מסדר גבוה ומקנה לתלמידים יכולת לפתח גמישות בטיפול במידע ובניהולו. לפעילות כמה שלבים והיא מאפשרת למורה לסייע ללומדים בשלבים השונים של עיבוד המידע המילולי והחזותי. הכלים המקוונים השונים שבאמצעותם הלומד מחפש, מארגן או יוצר מידע מפתחים אצלו יכולות של למידה עצמית.

> לפעילות

מנהלים את הטיול השנתי

מנהלים את הטיול השנתי

הפעילות נועדה להעביר לתלמידים חלק מנטל האחריות לטיול השנתי. הכיתה תחולק לצוותים, וכל צוות יהיה אחראי לתחום אחר של הטיול. המטרה היא להעניק לתלמידים תחושה אמיתית של אחריות ולאפשר להם להכיר את מסלול הטיול המתוכנן ואת האתרים שבהם הם צפויים לבקר בדרכם. את העבודה ילווה "תיק הטיול" – מצגת שיתופית שירוכזו בה תוצרי עבודת התלמידים, כל צוות בתחומו.

> לפעילות

"חיים שכאלה"

"חיים שכאלה"

בפעילות זו יתבקשו התלמידים ליצור תוכנית "חיים שכאלה" ובה תיבחר לגיבורת התוכנית אישיות תנ"כית או היסטורית שאינה בין החיים. הכוונה היא לדמויות כגון שלמה המלך, הורדוס, מוצרט, אברהם לינקולן או אלברט איינשטיין – לפי התקופה הנלמדת בכיתה. התלמידים יתחלקו לצוותים, וכל צוות יבחר דמויות משנה המספרות על הדמות העיקרית גיבורת התוכנית. הצוות ייצור סרטון שבו תתאר דמות המשנה (תלמיד מחופש) את יחסיה עם גיבור/ת התוכנית ותספר את סיפורה. בתום העבודה תוצג התוכנית במסגרת התכנסות חגיגית בהשתתפות התלמידים ואורחים נוספים, ובה יוקרנו הסרטונים שהכינו הצוותים. הפעילות מסייעת בפיתוחן של מיומנויות חיפוש מידע ונתונים על תקופות היסטוריות, עבודה שיתופית, ארגון מידע בטבלה, צילום וידאו, עריכת וידאו, עריכת תמונות ועריכת קול.

> לפעילות

תערוכת המִחזור הגדולה

תערוכת המִחזור הגדולה

פעילות זו משלבת מיומנות של הצגה ויזואלית של תוכן ולימוד נושא המִחזור על ידי הכנת כרזה.

> לפעילות

יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.