התלמידים ישוו בין שלושה שירי ארספואטיקה – ניב-רחל, ספר שירי-רחל, איך שיר נולד-גפן. כיצד היוצרים מתארים את תהליך הכתיבה? מהי עמדתו של היוצר ביחס לכתיבה? מה יחסו לקורא?
יחידה חמישית: סוגיות ארספואטיות
היחידה החמישית בנושא סוגיות ארספואטיות מזמנת דיון בשאלות ספרותיות כמו: מהי תכלית האומנות? מה היחס בין המציאות לאומנות? (האומנות כחיקוי, כייצוג, כבדיה), ערך האומנות מול ערך החיים. מה מקור היצירה? מהו תהליך היצירה?
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אולי תתעניינו גם ב...
נתן זך "צער אינו משאיר סימנים..."
נתן זך, חתן פרס ישראל לשירה עברית, נולד ב-13 בדצמבר 1930 בגרמניה והלך לעולמו ב-6 בנובמבר 2020. נתן זך ביקש שישמיעו בהלווייתו את שיריו: "עץ השדה", "ועוד לא אמ...
ט"ו בשבט
יצירות ספרות רבות עוסקות בקשר בין האדם לטבע. מימי קדם ועד ימינו נכתבו יצירות רבות הרואות בטבע ישות קיימת ומרכיב מטפורי לאירועים ולהתרחשויות בחיי האדם ("אורן"...
ספרות נשים
הסופרת גבריאלה אביגור-רותם סיכמה את דעתה: "אין 'ספרות נשים', כשם שאין 'ספרות גברים', יש ספרות טובה ופחות טובה. שאלות נוספות שעולות: האם נשים כותבות באורח שונ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!