התלמידים ישוו בין שלושה שירי ארספואטיקה – ניב-רחל, ספר שירי-רחל, איך שיר נולד-גפן. כיצד היוצרים מתארים את תהליך הכתיבה? מהי עמדתו של היוצר ביחס לכתיבה? מה יחסו לקורא?
יחידה חמישית: סוגיות ארספואטיות
היחידה החמישית בנושא סוגיות ארספואטיות מזמנת דיון בשאלות ספרותיות כמו: מהי תכלית האומנות? מה היחס בין המציאות לאומנות? (האומנות כחיקוי, כייצוג, כבדיה), ערך האומנות מול ערך החיים. מה מקור היצירה? מהו תהליך היצירה?
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אולי תתעניינו גם ב...
שירת המאה ה-20 מחצית שנייה – זהויות
תוכנית הלימודים בשירת המאה ה-20 מחצית שנייה שייכת ללימודי ה-30% בספרות
יחידה חמישית: להיות יהודי, להיות ישראלי, קולות וזהויות
הספרות העברית מתייחסת ביצירות שונות אל היבטים מורכבים בשאלת הזהות של "להיות יהודי, להיות ישראלי". כיצד התייחסו להגדרות אלה בתקופות שונות ביצירה העברית? היהדו...
זלדה
זלדה היא מהמשוררות הייחודיות בשירת המאה ה-20. השיר בתוכנית הלימודים הוא זלדה: שני יסודות (שירי זלדה, הקיבוץ המאוחד, 1985).
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!