התלמידים ישוו בין שלושה שירי ארספואטיקה – ניב-רחל, ספר שירי-רחל, איך שיר נולד-גפן. כיצד היוצרים מתארים את תהליך הכתיבה? מהי עמדתו של היוצר ביחס לכתיבה? מה יחסו לקורא?
יחידה חמישית: סוגיות ארספואטיות

היחידה החמישית בנושא סוגיות ארספואטיות מזמנת דיון בשאלות ספרותיות כמו: מהי תכלית האומנות? מה היחס בין המציאות לאומנות? (האומנות כחיקוי, כייצוג, כבדיה), ערך האומנות מול ערך החיים. מה מקור היצירה? מהו תהליך היצירה?
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אולי תתעניינו גם ב...
ספרי קריאה
ספרי הקריאה מעשירים את עולמו של התלמיד, את דמיונו ואת אוצר המילים שלו. הם מאפשרים פיתוח מיומנויות רגשיות, חברתיות וחינוך לערכים מתוך הרחבת ידע עולם. "בזמן שע...
לאה גולדברג
המשוררת לאה גולדברג היא מהיוצרות החשובות בספרות העברית, וחשוב להתוודע אל מכלול יצירתה. אלו השירים לבחירה בתוכנית הלימודים: אורן; ולא היה בינינו אלא זוהר; האו...
שירי חיים נחמן ביאליק
חיים נחמן ביאליק (1934-1873) מחשובי היוצרים בספרות העברית זכה לכינוי "המשורר הלאומי"
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!