התלמידים ישוו בין שלושה שירי ארספואטיקה – ניב-רחל, ספר שירי-רחל, איך שיר נולד-גפן. כיצד היוצרים מתארים את תהליך הכתיבה? מהי עמדתו של היוצר ביחס לכתיבה? מה יחסו לקורא?
יחידה חמישית: סוגיות ארספואטיות
היחידה החמישית בנושא סוגיות ארספואטיות מזמנת דיון בשאלות ספרותיות כמו: מהי תכלית האומנות? מה היחס בין המציאות לאומנות? (האומנות כחיקוי, כייצוג, כבדיה), ערך האומנות מול ערך החיים. מה מקור היצירה? מהו תהליך היצירה?
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אולי תתעניינו גם ב...
ספרי קריאה
ספרי הקריאה מעשירים את עולמו של התלמיד, את דמיונו ואת אוצר המילים שלו. הם מאפשרים פיתוח מיומנויות רגשיות, חברתיות וחינוך לערכים מתוך הרחבת ידע עולם. "בזמן שע...
יחידה שלישית אקסטרנית: המשפחה בראי הספרות
היצירות עוסקות ביחסי הורים וילדים, אבות ובנים, אימהות ובנות, יחסים בין אחים, מצבים חריגים במשפחה וכדומה
גרשון (גֵּרְשֹׁם) שוֹפמן
גרשון (גֵּרְשֹׁם) שוֹפמן נולד בט״ז באדר תר״מ, 28 בפברואר 1880, בעיר אורשה שברוסיה, כיום בלארוס. הוא היה סופר עברי בן דור התחייה שנודע בהיותו אומן הסיפור הקצר...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!