במסגרת לימודי הספרות ב"חטיבה העליונה" יש ללמד ארבעה שירים מימי הביניים ושתי יצירות של יוצרים מזרחיים. נוסף על כך יש ללמד ביחידה "לעלות לארץ, לחיות בישראל" מבחר יצירות שנותנות ביטוי לעליות השונות וליצירות הספרותיות המגוונות שנוצרו.
החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי
במסגרת התוכנית "החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי" (בעקבות ועדת ביטון) יש ללמד שתי יצירות של יוצרים מזרחיים נוסף על ארבעה שירים מימי הביניים. כמו כן נבנתה יחידת הלימוד "לעלות לארץ, לחיות בישראל – הסיפור השלם" והוכנה התוכנית "כמה טוב שבאת הביתה" על שילוב יהדות אתיופיה, יצירתה ותרבותה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חובה או רשות
אולי תתעניינו גם ב...
שמואל יוסף עגנון
במסגרת הסיפור הקצר מוקדשת יחידה מיוחדת לחתן פרס נובל בספרות שמואל יוסף עגנון
יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות
במסגרת מגמת הרחבת לימודי הספרות (5 יחידות) על המורה המלמד לבחור בנושא הרחבה ביחידה החמישית: להיות יהודי, להיות ישראלי – קולות וזהויות; ספרות בעקבות השואה; הת...
הסיפור העברי הקצר - המחצית השנייה של המאה ה-20
יצירות ספרותיות של הסיפור העברי הקצר – המחצית השנייה של המאה ה-20: הסיפור הנלמד הוא "חלום בדמי כבוד" מאת גרמאו מנגיסטו. על סיפור זה תהיה שאלה מיוחדת בבחינת ה...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!