במסגרת לימודי הספרות ב"חטיבה העליונה" יש ללמד ארבעה שירים מימי הביניים ושתי יצירות של יוצרים מזרחיים. נוסף על כך יש ללמד ביחידה "לעלות לארץ, לחיות בישראל" מבחר יצירות שנותנות ביטוי לעליות השונות וליצירות הספרותיות המגוונות שנוצרו.
החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי
במסגרת התוכנית "החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי" (בעקבות ועדת ביטון) יש ללמד שתי יצירות של יוצרים מזרחיים נוסף על ארבעה שירים מימי הביניים. כמו כן נבנתה יחידת הלימוד "לעלות לארץ, לחיות בישראל – הסיפור השלם" והוכנה התוכנית "כמה טוב שבאת הביתה" על שילוב יהדות אתיופיה, יצירתה ותרבותה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חובה או רשות
אולי תתעניינו גם ב...
יחידה רביעית: ספרות הגברה – ספרות עולם
במסגרת לימודי ההרחבה בספרות נלמדת יחידה העוסקת בספרות העולם. היחידה נועדה להפגיש את התלמיד הישראלי עם יצירות מופת מספרות העולם
יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות
במסגרת מגמת הרחבת לימודי הספרות (5 יחידות) על המורה המלמד לבחור בנושא הרחבה ביחידה החמישית: להיות יהודי, להיות ישראלי – קולות וזהויות; ספרות בעקבות השואה; הת...
זלדה
זלדה היא מהמשוררות הייחודיות בשירת המאה ה-20. השיר בתוכנית הלימודים הוא זלדה: שני יסודות (שירי זלדה, הקיבוץ המאוחד, 1985).
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!