דלג אל

שירת המאה ה-20 מחצית שנייה – לחיות בארץ ישראל

שירת המאה ה-20 מחצית שנייה – לחיות בארץ ישראל

שירת המאה ה-20 מחצית שנייה מאפשרת היכרות עם יוצרים ייחודיים עבריים שפעלו וכתבו במאה ה-20. יחידת הלימוד מורכבת מחמש יחידות מרכזיות:
א. זהויות
ב. מה זאת אהבה?
ג. לחיות בארץ ישראל
ד. שירים בעקבות השואה
ה. החברה הישראלית בין שבר לאיחוי
השירה משלבת תוכן וצורה.

היצירות ביחידה לחיות בארץ ישראל:
חיים גורי: ירושה (השירים, כרך א, הקיבוץ המאוחד, 1998) או אמיר גלבוע: שיר בבוקר בבוקר (כל השירים, כרך א, הקיבוץ המאוחד, 1994)
משה דור: גם הנוטשים (עוברים את הנהר, זמורה ביתן, 1989) או אריה סיון: אני בסך הכול (ערבון, מבחר שירים 1997-1957, הקיבוץ המאוחד, 2002)
יהודה עמיחי: תיירים (שירי יהודה עמיחי, כרך 3, שוקן, 2004) או יצחק לאור: אהבת הארץ
(שירים 1992-1974, הקיבוץ המאוחד, 2002)
ארז ביטון: תקציר שיחה (ציפור בין יבשות, הקיבוץ המאוחד, 1990) או נתן יונתן: לאן היינו הולכים
(שירים בכסות הערב, מבחר מכל שיריו, ידיעות אחרונות, 2004)
אגי משעול: חזון איילון (מבחר וחדשים, מוסד ביאליק, ירושלים, 2003) או רחל חלפי: מלכת המים של ירושלים (מקלעת השמש, הקיבוץ המאוחד, 2002).

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

חובה או רשות

חובה. (במסגרת לימודי ה-30 אחוז בספרות) 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

כתיבה יצירתית
אם תברח מן החיים, אם תצטנף בפינה שלך ותעצום את העיניים, לא תכתוב לעולם דברים בעלי ערך – חבלים, חיים באר
יחידה חמישית: ההתבגרות בראי הספרות
במסגרת מגמת הרחבת לימודי הספרות (5 יחידות) על המורה המלמד לבחור בנושא הרחבה ביחידה החמישית: להיות יהודי, להיות ישראלי – קולות וזהויות; ספרות בעקבות השואה; הת...
שירת ימי-הביניים
ההכרות עם שירת ימי-הביניים מזמנת ללומד מפגש עם יצירות שיריות שנכתבו בשנים 950-1492 בספרד, שהיתה תחת שלטון המוסלמים ובהמשך בשליטה נוצרית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.