חובה. מגמת הגברה.
יחידה חמישית: ספרות בעקבות השואה

ביחידה החמישית אפשר ללמד את הנושא "ספרות בעקבות השואה". במסגרת היחידה יש לימוד של יצירות הנוגעות בהיבטים שונים: התמוטטות העולם הישן ואובדן הבית והמשפחה, החיים בגטו והחיים במחנות, אובדן הילדות והתבגרות בצל השואה, גילויים של גבורה ומאבק על שמירת צלם אנוש, השחרור – האם ייתכן שחרור אמיתי? מפגש הניצולים עם בני היישוב בארץ אחרי שנות המלחמה. החוויות של בני הדור השני שגדלו בצל ההורים שחוו את השואה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חובה או רשות
אולי תתעניינו גם ב...
שירת ימי-הביניים
ההכרות עם שירת ימי-הביניים מזמנת ללומד מפגש עם יצירות שיריות שנכתבו בשנים 950-1492 בספרד, שהיתה תחת שלטון המוסלמים ובהמשך בשליטה נוצרית
ט"ו בשבט
יצירות ספרות רבות עוסקות בקשר בין האדם לטבע. מימי קדם ועד ימינו נכתבו יצירות רבות הרואות בטבע ישות קיימת ומרכיב מטפורי לאירועים ולהתרחשויות בחיי האדם ("אורן"...
יחידה שלישית אקסטרנית: המשפחה בראי הספרות
היצירות עוסקות ביחסי הורים וילדים, אבות ובנים, אימהות ובנות, יחסים בין אחים, מצבים חריגים במשפחה וכדומה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!