חובה. מגמת הגברה.
יחידה חמישית: ספרות בעקבות השואה
ביחידה החמישית אפשר ללמד את הנושא "ספרות בעקבות השואה". במסגרת היחידה יש לימוד של יצירות הנוגעות בהיבטים שונים: התמוטטות העולם הישן ואובדן הבית והמשפחה, החיים בגטו והחיים במחנות, אובדן הילדות והתבגרות בצל השואה, גילויים של גבורה ומאבק על שמירת צלם אנוש, השחרור – האם ייתכן שחרור אמיתי? מפגש הניצולים עם בני היישוב בארץ אחרי שנות המלחמה. החוויות של בני הדור השני שגדלו בצל ההורים שחוו את השואה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חובה או רשות
אולי תתעניינו גם ב...
דמויות תנ"כיות בשירה ובספרות
דמויות ואירועים מהתנ"ך שימשו השראה ליצירות ספרותיות רבות. אפשר לעסוק בנושא לפי מוטיבים, דמויות ואירועים תנ"כיים. אפשר גם לבנות יחידה בין תחומית המשלבת ספרות,...
דרמה מודרנית
המילה דְּרָמָה (δράμα) מקורה ביוונית עתיקה במילה דְראן (δραν) שפירושה עשייה. במסגרת תוכנית הלימודים ילמדו התלמידים דרמה קלאסית ו/או מודרנית. התלמידים ילמדו ע...
הסיפור העברי הקצר - המחצית השנייה של המאה ה-20
יצירות ספרותיות של הסיפור העברי הקצר – המחצית השנייה של המאה ה-20: הסיפור הנלמד הוא "חלום בדמי כבוד" מאת גרמאו מנגיסטו. על סיפור זה תהיה שאלה מיוחדת בבחינת ה...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!